۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۵۶۲۵۵
حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی خبر داد؛

مشارکت ۱۸۰ مرکز علمی و تشکیل ۱۶ کارگروه علمی در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

مشارکت ۱۸۰ مرکز علمی و تشکیل ۱۶ کارگروه علمی در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای گفت: تعداد ۲۱۱ پیش نشست و ۷۸ کارگاه آموزشی، ۱۵ کرسی مرتبط با کرسی‌های ترویجی نظریه پردازانه در ۳۰ شهر و ۱۵ استان برگزار و ۲۵۰۰ چکیده و حدود ۱۹۰۰ مقاله هم دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای مدظله العالی در کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی که صبح امروز با حضور علما، اساتید و طلاب و فضلای حوزه های علمیه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد با اشاره به شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه قرآن اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تفسیر قرآنی را از پدر بزرگ خود آیت الله سید هاشم میردامادی نجف آبادی و انس با قرآن را از مادر خود آموختند.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای ۶ سال محضر علامه طباطبایی را درک کردند و در تفسیر قرآن تحت تاثیر استاد خود بودند و ایشان را می توان محصول سه مکتب شیعی حوزه مشهد، نجف و قم دانست، و سیره حوزوی ایشان هم اشرابی از تعبد حوزه مشهد، عقلانیت حوزه قم و ولایت مداری حوزه نجف است.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی به سابقه تفسیر آیت الله خامنه ای اشاره کرد و افزود: ایشان سال ۱۳۵۸ هفته ای یکبار به قم آمده و تفسیر می گفتند. ایشان سال ۶۰ تا ۶۱ برای پاسداران تفسیر سوره های حشر و جمعه، ممتحنه، مجادله را می گفتند. سال ۶۹ -۷۰ تفسیر حمد را برای دانشجویان می گفته است.

وی بر اهمیت و جایگاه مرجعیت علمی قران در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای اشاره نمود و اظهار داشت: رهبر انقلاب تصریح دارند: «مساله قرآن و مرجعیت قرآن و رجوع به قرآن و استفهام از قرآن در مسائل گوناگون فکری ، عملی، اجتماعی، سیاسی، حکومتی و مانند اینها خیلی چیز مهمی است. ما واقعا در این زمینه ها کم کاریم».

حجت الاسلام رضایی اصفهانی سپس به تاثیر این کنگره بر فضای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۳۳ پایان نامه ارشد و دکتری در مراکز مختلف تحت تاثیر این کنگره گرفته شده است.

مشارکت ۱۸۰ مرکز علمی و تشکیل ۱۶ کارگروه علمی در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

حجت الاسلام رضایی اصفهانی در بخش پایانی سخنان خود به اهداف و رویکردهای کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ مرکز علمی، حوزوی و دانشگاهی در این کار عظیم مشارکت نموده و ۱۶ کارگروه علمی هم شکل گرفته است.

وی منبع شناخت ۸۰۰ صفحه کنگره و معرفی کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها و سایت ها مبتنی بر ۷۰۰ ریز موضوع را از جمله دستاوردهای دبیرخانه این کنگره دانست و اظهار داشت: در این کنگره بیش از ۵۳ نشریه و ۲۲ ملی علمی پژوهشی مقالات برگزیده را چاپ خواهند کرد.

دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرانی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: ۲۱۱ پیش نشست و ۷۸ کارگاه آموزشی، ۱۵ کرسی مرتبط با کرسی های ترویجی نظریه پردازانه در ۳۰ شهر و ۱۵ استان برگزار و ۲۵۰۰ چکیده و حدود ۱۹۰۰ مقاله هم دریافت شده است.

ارسال نظرات