۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۶۳۶۱
تولیت مسجد جمکران با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکا:

وظیفه رسانه‌ها رساندن پیام حق به آزادی خواهان است

وظیفه رسانه‌ها رساندن پیام حق به آزادی خواهان است
تولیت مسجد جمکران پس از افتتاح استودیوی دانشکده دین و رسانه در نشست هم اندیشی اساتید این مرکز حضور یافت و وظیفه رسانه‌های را رساندن پیام حق به حق خواهان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم که با حضور اساتید دانشکده دین و رسانه در این دانشکده برگزار شد، با قرائت آیات ابتدایی سوره بقره، قرآن را هدایتی برای متقین دانست و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: گاهی ممکن است انسانی اهل نماز و روزه باشد اما تقوا نداشته باشد و این به سبب پذیرش و عدم پذیرش حق است و معنای تقوا بیانگر پذیرش حق است و قرآن کسانی را هدایت می کند که حقائق را می پذیرد و این افراد اهل تقوا هستند.

وی با اشاره به حادثه کربلا افزود: اباعبدالله الحسین به کسانی که حق الناس به گردن دارند، خواست که ایشان را همراهی نکنند؛ از سویی دیگر امام حسین(ع) در روز عاشورا سوار بر شتر شد و بدون شمشیر و با لباس سبز که بیانگر عدم قصد برای جنگ است سخنرانی فرمود و طی آن 22 نفر به سپاه حضرت پیوستند و وجود مقدس امام، مانند آهنربا براده های آهن را جذب کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه تصریح کرد: خبرنگار اتریشی از آیت الله حائری شیرازی سؤال کرد که پس از گذشت 15 سال از انقلاب، شاهد رویگردان شدن جوانان انقلابی هستید که آن مرحوم پاسخ داد انسان دو بخش غارتگر و حق طلب دارد که اروپایی ها بخش «بزن، نبر» انسان را نمی بینند و به همین دلیل غیر از هرزه ها در زیر چترشان نمی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد پس از بیان این مباحث، حرکت امام حسین(ع) را شاهد گرفت و ادامه داد: به نظر من رسانه یعنی جداکردن حق طلبان از باطل ها که می تواند وجدان های سالم را بیدار کرده و انسان ها را به فطرت پاک ارجاع دهد و ما امروز در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم که حق طلبان در همه جا هستند.

وی در ادامه افزود: وجدان های پاک در حال بیدار شدن هستند و دانشجویان کشورهای مختلف شروع کردند و این بهترین فرصت است که برای ما ایجاد شده و بهترین فرصت برای اهالی رسانه است تا از همه عالم استفاده کنند و با نامه نوشتن و مذاکره کردن پیام انقلاب را برسانند.

تولیت مسجد جمکران با ذکر خاطره ای از آیت الله مشکینی در سال 1355، آیت الله خامنه ای را 100سال جلوتر از زمان توصیف کرد، و بیان داشت: ما در رسانه ضعیف عمل کرده ایم و اگر ما در رسانه قوی عمل کرده بودیم و مقام معظم رهبری به جوانان اروپا نامه نمی نوشت؛ ورود ایشان به میدان نشان از خلأ در رسانه دارد.

وی در پایان از دانشکده صداوسیما-قم خواست که طی همکاری با دانشگاه های تهران، برای جنبش ایجاد شده در آمریکا و اروپا فعالیت رسانه ای انجام دهند.

ارسال نظرات