۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۵۷۴۲۴

هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان نسبت به روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور

هشدار نماینده ولی فقیه در کاشان نسبت به روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی روند رو به رشد جمعیت سالمند کشور اشاره و بر لزوم افزایش جمعیت تأکید کرد و اظهار داشت: طی سه دهه آینده با چالش و پدیده سالمندان سرراهی موجه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت افزود: امام کاظم(ع) می‌فرماید، هرکس یک شب کنار مرقد امام رضا(ع) ساکن شود مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

وی به دیدار سه ساعته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب در مصلی تهران اشاره کرد و افزود: معظم له در بازدید از غذغه‌های نمایشگاه کتاب تهران می‌فرماید، مطالعه کتاب برای جسم و روح انسان مفید است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار از نمایشگاه تهران می‌فرماید، خانواده‌ها و آموزش و پرورش و دانشگاه زمینه کتابخوانی را برای فرزندان ما فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به روز ملی جعمیت و روند روبه رشد جمعیت سالمند در کشور، به لزوم افزایش جمعیت تأکید کرد و اظهار داشت: چنانچه برای افزایش جمعیت در کشور تدبیر نشود طی سه دهه آینده با چالش و پدیده سالمندان سرراهی موجه خواهیم شد.

به گفته وی براساس پیش بینی‌های انجام شده چنانچه روند زاد و ولد در کشور بر خهمین منوال باشد در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۴ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیب خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم پیشگیری از سقط جنین در کشور تأکید کرد و افزود: یکی از راهکار‌های افزایش رشد جمعیت در کشور جلوگیری از سقط جنین است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار رسمی اعلام شده طی یکسال گذشته ۵۳۰ هزار سقط جنین انجام شده است، یادآور شد: حدود ۹۵ درصد از سقط جنین‌های انجام شده نوزدان مشروع بودند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه را یکی دیگر از افزایش رشد جمعیت در کشور اعلام کرد و تأکید کرد: برای جلوگیری از بحران سالمندی در کشور هر خانواده حداقل ۵ فرزنده باید داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر و تعبیر امام خمینی(ره) از آزادی خرمشهر، یادآور شد: بعد از سقوط خرمشهر صدام اعلام کرد ما آمده ایم که بمانیم، اما خرمشهر با انجام عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ آزاد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات