۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۶۲۹۳
در ساری؛

نشست حوزه علمیه خواهران منطقه پنج ‌با کمیته همکاری‌های ‌آموزش و پرورش و حوزه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک مدیران حوزه‌های خواهران منطقه پنج با کمیته همکاری‌های ‌آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران امروز در ساری برگزار شد.
خواهران طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیرکمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران، پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران حوزه‌های خواهران منطقه پنج با کمیته همکاری های حوزه و آموزش وپرورش استان، با اشاره به رسالت مهم حوزه های علمیه در ترویج و گسترش احکام دینی در جامعه گفت: امروز نقش حوزه های علمیه باید در سطوح مختلف جامعه ملموس تر از گذشته باشد.

وی یکی از اهداف تشکیل کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه را همگرایی بیشتر حوزه های علمیه با دستگاه تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: باید زمینه حضور طلاب جوان در نظام آموزشی کشور فراهم شود و این کمیته به دنبال آن است تا با راه کارهای مناسب زمینه حضور طلاب و روحانیان را در مدارس فراهم کند.

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مازندران از فعالیت هزار روحانی امام جماعت در مدارس استان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر بیش از چهار هزار مدرسه استان‌ از داشتن روحانی امام جماعت بی بهره هستند که کمیته همکاری ها به دنبال جبران این مسأله و نیز بهره گیری مناسب از توان طلاب و روحانیان در مدارس است.

حجت الاسلام کاوه به نقش طلاب جوان در ترویج آموزه های دینی در میان دانش آموزان مدارس اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه می توانند با برنامه‌های مناسب تبلیغی احکام دینی را به خوبی در میان دانش آموزان تبیین کنند.

همچنین حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، در این جلسه با بیان این که طلاب در تربیت دینی جامعه نقش تأثیر‌گذاری دارند، گفت: امروز طلاب خواهر مدارس علمیه گسترش احکام دینی در جامعه را از مهم‌ترین وظایف خود می‌دانند و با حضور خود در مجامع گوناگون، به تبیین این نقش می‌پردازند./950/پ202/س
ارسال نظرات