۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۸۱۲۱۹
استاد دانشگاه:

اصول اسلامی در مهندسی فرهنگی کشور لحاظ شود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه ارومیه گفت: فرهیختگان جامعه باید در مهندسی فرهنگی، اصول اسلامی را مد نظر قرار دهند.
مهندسي فرهنگي
علی ایمان زاده، استاد دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: توسعه فرهنگ دینی که در آن اعتقادات براساس اصول و ارزش‌ها است، بهره ‌گیری از پیام‌ها و معارف قرآن کریم و پیاده کردن سیره اهل بیت‌(ع) در زندگی اجتماعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان این‌که نخبگان و فرهیختگان جامعه باید در مهندسی فرهنگی اصول و ارزش‌های اسلامی را مورد توجه قرار دهند، اظهار داشت: حوزه فرهنگ هر ملتی همانند قلمرو جغرافیایی حدودی دارد و نفوذ دشمنان به حوزه جفرافیای فرهنگی؛ هویت، استقلال و اعتماد ملت را در معرض خطر قرار می‌‌دهد.

ایمان‌زاده تصریح کرد: مرزبانان فرهنگی باید با به ‌کارگیری ابزارهای جدید، روش‌های نوین و با زبان روز، جامعه را با مبانی دینی آشنا کنند.

این استاد دانشگاه عملکرد مطبوعات و رسانه‌‌ها را در عمق‌‌‌بخشی به باورهای دینی کم‌رنگ اریابی کرد و اذعان داشت: متأسفانه نقش مطبوعات استان در مبارزه با شبیخون فرهنگی ضعیف است در حالی‌که رسانه‌‌ها به عنوان پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی فرهنگ و دین می‌توانند به عنوان سدی محکم در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان محسوب شوند.

ایمان‌زاده با اشاره به توطئه‌های دشمن برای ضربه به اسلام از راه تهدیدات و جنگ‌نرم یادآور شد: تکیه بر آموزه‌‌های قرآنی و تحکیم پایه‌‌های معرفتی راهی است بس آسان که منجر به ناکامی سودجویان این قضیه می‌شود./936/پ202/س
ارسال نظرات