۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۸۲۴۰۲
حجت الاسلام ربانی گلپایگانی:

رواج بدحجابی از مصادیق تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به نقشه ها و شبیخون همه جانبه فرهنگی دشمنان در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،‌ بر ضرورت حفظ استقلال فرهنگی کشور تاکید کرد.
حجت الاسلام علي رباني گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از گلپایگان، حجت الاسلام علی ربانی گلپایگانی از اساتید حوزه علمیه قم، دوشنبه شب، در جمع مردم گلپایگان،‌ با اشاره به نقشه ها و تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از رواج مظاهر بدحجابی در برخی نقاط و شهرهای کشور ابراز تاسف و نگرانی کرد.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به تاکیدات و هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم و شبیخون فرهنگی ابراز داشت: معظم له بارها نسبت به این موضوع تذکر داده اند و آسیب های ناشی از مساله تهاجم فرهنگی را تذکر داده اند.

وی استفاده از واژگان لاتین به جای الفاظ و لغات فارسی را نمونه ای از تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و تاکید کرد: برخی از به ظاهر روشنفکران جامعه، این اصطلاحات را وارد کشور کردند و متاسفانه در حال حاضر استفاده از واژگان غربی در کشور رواج یافته است.

این استاد حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه استقلال فرهنگی کشور باید حفظ شود گفت: مقام معظم رهبری معمولا از بکار بردن واژگان غربی و بیگانه اجتناب می کنند و ما نیز باید به این موضوع توجه کنیم.

حجت الاسلام ربانی گلپایگانی با یادآوری فرازهایی از بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون و تهاجم فرهنگی،‌ از برخی تفکرات غرب گرایانه انتقاد کرد و ابراز داشت: متاسفانه شبیخون فرهنگی و هجمه های صورت گرفته از سوی دشمنان، پوشش جامعه ما را تغییر داده است.

استاد حوزه علمیه قم، از اینکه عده ای به ظاهر روشنفکر، بکار بردن اصطاحات غربی و لاتین را نشانه روشنفکری و به روز بودن می پندارند ابراز تاسف کرد.

وی رواج بدحجابی و بی بندوباری را از دیگر مصادیق تهاجم فرهنگی دشمنان ذکر کرد و با ابراز نگرانی و تاسف از رواج مظاهر بدحجابی و پوشش های نامناسب در برخی شهرهای کشور افزود: پوشیدن لباس های تنگ و چسبان از سوی برخی از زنان و مردان جامعه، به هیچ وجه زیبنده نیست و منشا فساد می شود.

حجت الاسلام ربانی گلپایگانی، با اشاره به اهمیت مساله حجاب و عفاف در دین مبین اسلام،‌ فلسفه حجاب را صیانت از زن دانست و تاکید کرد: فلسفه پوشش اسلامی برای زنان و مردان،‌ صیانت و جلوگیری از فساد و فتنه است و باید توجه داشت که پوشش مناسب اختصاصی به زن و مرد نیز ندارد.

وی خواستار تلاش و برنامه ریزی دقیق متولیان امور فرهنگی کشور برای درمان این موضوعات شد و گفت: افزون بر درمان این مشکل، باید الگوها و اسوه های قرآنی و اسلامی برای نسل جوان معرفی شوند تا آنها از کشیده شدن به سوی غرب و الگوهای بیگانه مصون بمانند.

حجت الاسلام ربانی گلپایگانی ابراز داشت: عفت و حیا برای زن و مرد یک امر مهم،‌ اما برای زنان با توجه به ویژگی های خاص آنان،‌ مهم تر است و این موضوعات باید برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات