۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۴۱۴۴
معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا:

حضور اقشار گوناگون در مسجد باعث همدلی و وحدت اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا گفت: مسجد جایگاهی برای به تصویر کشیدن عظمت اسلام در پناه وحدت اسلامی است.
مسجد


حجت الاسلام محمدجعفر یوسفیان از اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مسجد نه تنها جایگاه عبادت است بلکه به عنوان پایگاه حضور مردم در رخدادهای گوناگون اجتماعی است.

وی بیان داشت: در زمان پیامبر(ص) حضور مردم در مسجد به گونه ای بود که اگر یک نفر در مسجد حضور پیدا نمی کرد، مردم سراغ او را می گرفتند و از احوالش جویا می شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا، با اشاره به اینکه مسجد، جایگاهی برای حل و فصل امور، گفتمان های دینی و تصمیم گیرهای نظامی بود، بیان داشت: اقامه نماز جماعت، موعظه و خطابه و بیان اوضاع مسلمین در نماز جمعه دارای دستاوردهای مانند بصیرت و آگاهی عمومی است.

وی درباره مسجد و تحکیم خانواده گفت: خانواده واحدهای کوچکی است که اجتماع از آن شکل می‌گیرد و مساجد از آنجا که زمینه حضور و آموزش افراد جامعه را آماده می‌سازد، می‌تواند در تعالی روحی مرد و زن مسلمان تاثیر داشته باشد.

حجت الاسلام یوسفیان ادامه داد: در زمان پیامبر مردم جمع شده بودند و پیامبر درباره فضیلت جهاد صحبت می‌کرد، یکی از زنان گفت ما از ثواب جهاد محروم هستیم، پیامبر بیان داشت جهاد شما نیکو همسرداری است.

وی با بیان اینکه مسجد متعلق به هیچ گروه و حزبی نیست، گفت: این خصیصه باعث می شود تا تمام اقشار جامعه در مسجد حضور داشته باشند و همدلی و وحدت در فضای جامعه شکل گیرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: انبوه مسلمانان که فارغ از تفاوت ها در کنار یکدیگر به عبادت می پردازند، شکوه و عظمت اسلام را به تصویر کشیده و باعث ناامیدی دشمنان خواهد شد.

وی در پایان گفت: در فرهنگ مهدوی مسجد دارای چنان جایگاهی است که مسجد کوفه به عنوان مرکز مدیریت حضرت مهدی موعود(عج) عنوان شده است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات