۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۴۴۲۲
مدیر مدرسه عالی نواب:

تمسک همه جانبه به رهنمودهای رهبری بهترین راه مقابله با تهدیدهاست

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نواب مشهد، بهترین راه مقابله با تهدیدها را تمسک همه جانبه به رهنمودهای رهبری دانست و گفت: مادامی که قوای سه گانه و تشکل های فرهنگی سیاسی، هر یک راه خود را بروند نه تنها امیدی به این امر نیست بلکه زمینه بروز تهدیدهای جدید هم فراهم خواهد شد.
حجت الاسلام حجت گنابادي نژاد
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: وحدت در نظام جمهوری اسلامی و منشور اعتقادی امام و رهبری،‌ یک تاکتیک نیست که به تناسب موضوعات روزمره مطرح شود بلکه بخشی از موضوع کلی وحدت و استراتژی همیشگی نظام است که از همان آغاز انقلاب به صورت وحدت شیعه و سنی، حوزه و دانشگاه، اقوام و قبایل و در چند سال اخیر، وحدت جریان های سیاسی و فعالان عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی به طور مستمر از سوی رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسؤولان نظام تصریح کرد: رسیدن به وحدت هرچه بیشتر، هیچ راهی جز محوریت ولایت فقیه و تمسک به منویات ایشان از سوی مردم و مسؤولان ندارد؛ درست است که قوا باید مستقل باشند اما این استقلال در عرض هم و در سایه ولایت فقیه است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد یادآور شد: اگر قرار است روند وحدت تسریع و تهسیل شود باید تمسک همه جانبه به فرامین رهبری را جدی تر از گذشته دنبال کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در خصوص تهدیدهای دشمنان ابراز داشت: از ابتدای شروع نهضت اسلامی تا پس از پیروزی آن هیچ گاه از تهدیدهای داخلی و خارجی فارغ نبوده ایم اما این ابتکار امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است که در اکثر مواقع تهدیدها به فرصت تبدیل شده است و نمونه بارز آن دفاع مقدس است که برخلاف تحریم همه جانبه، این هشت سال باعث شکوفایی ما در عرصه های مختلف شد.

وی، شالوده تبدیل تهدید به فرصت را، تمسک همه جانبه به رهنمودهای رهبری دانست و افزود: مادامی که قوای سه گانه و تشکل های فرهنگی سیاسی، هر یک راه خود را بروند نه تنها امیدی به این امر نیست بلکه زمینه بروز تهدیدهای جدید هم فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد، توجه بیش از پیش به ظرفیت های جهان اسلام را از دیگر راهکارهای فرصت شدن تهدیدها برشمرد و ادامه داد: در عین تعامل با حاکمان و دولتمردان، بایستی از ظرفیت بالای جهان اسلام و گفتمان مستضعفان عالم استفاده کنیم و از توجه به مسلمین غافل نباشیم زیرا این سیاستمداران جهان نبودند که منجر به صدور پیام انقلاب شدند بلکه ملت های مسلمان پیام انقلاب را شنیده و الگو گرفتند.

مدیر مدرسه علمیه عالی نواب، توجه همه جانبه به استعدادهای داخلی در حوزه فناوری و مدیریت به ویژه استعدادهای جوان را خواستار شد و گفت: باید تجربه خوب دفاع مقدس را برای گذر از این برهه سرلوحه قرار دهیم؛ همانطور که رزمندگان باعث ثبت وقایع بی نظیر در تاریخ ایران شدند اکنون نیز اگر رجوع بدون منت، مخلصانه و فارغ از برداشت های سیاسی به نسل جوان و متخصصان داشته باشیم بسیاری از نیازهای امروز ما در اداره کشور برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: رشد روحیه ایمان و معنویت در جامعه به ویژه از طریق رسانه ملی، مطبوعات، حوزه ها و مبلغان از دیگر موارد موثر در تبدیل تهدیدها به فرصت است زیرا حکومت ما دینی و ارزشی است و علیرغم همه سرمایه های مادی و ظاهری، وقتی موفق خواهد بود که به گسترش معنویت و مبانی اعتقادی مردم توجه شود./930/ت302/ص
ارسال نظرات