۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۸۵۶۱۳

فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در قم طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ مردم شهر قم با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر حمایت خود را از فلسطین نشان دادند و افزون بر محکوم کردن جنایات اسرائیل در سرزمین های اشغالی، طرح های سازش را نکوهش کرده و تنها راه نجات فلسطین را مقاومت دانستند.
راهپيمايي روز جهاني قدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با روز جهانی قدس، مردم روزه‌دار شهر مقدس قم همگام با دیگر شهرهای کشور، در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت کردند و خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب اسرائیل و هم پیمانان و حامیان این رژیم جعلی نشان دادند.

بر اساس این گزارش، راهپیمایان قمی از ساعات ابتدایی صبح امروز حرکت خود از مسیرهای 10 ‌گانه شهری به سمت میدان مطهری آغاز کردند و پس از تجمع در این مکان با سر دادن شعارهای حماسی به صورت منسجم و متحد حرکت خروشان خود را به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) آغاز کردند.

راهپیمایان قمی در حالی که پلاکاردهای گوناگون با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل را با خود به همراه داشتند، پرچم اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.

تظاهرکنندگان که در بین آنها برخی از مراجع تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و علما و روحانیان و همچنین رییس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند؛ پس از تجمع در میدان شهید مطهری قم، در ساعت 11 به سمت خیابان های اراک، حجتیه، میدان شهدا و خیابان ارم حرکت و در حرم کریمه اهل بیت (س) تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با سر دادن شعارهای حماسی از جمله «فلسطین پیروز است» «اسرائیل نابود است»، «روز جهانی قدس، یوم‌الله یوم‌الله» « مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا» و دیگر شعارهای حماسی، ضمن ابراز همدردی و اعلام حمایت از مظلومان فلسطین، خشم و نفرت خود را از رژیم غاصب اسرائیل نشان دادند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در حرم کریمه اهل بیت(ع) در سخنانی با اشاره به روز جهانی قدس، این روز را ابتکار ماندگار امام راحل دانست و این روز را روز ابراز تنفر جهانی امت اسلام از صهیونیسم بین الملل ارزیابی کرد.

لاریجانی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حزب‌الله لبنان را افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: موج بیداری انقلاب اسلامی، انتفاضه بزرگ را در فلسطین ایجاد کرد، و شرایط منطقه را تغییر داد و این چیزی نبود که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها آن را بپسندند.

وی با بیان اینکه ابتکار امام راحل (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اجازه نداد که این مساله یک موضوع عربی و اسرائیلی باقی بماند گفت: امام راحل مساله فلسطین را موضوع اصلی جهان اسلام دانستند و همه مسلمانان را به حمایت از این کشور اشغالی فراخواندند و روز قدس نیز نماد چنین آرمانی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تنها راه نجات فلسطین را مقاومت دانست و با بیان اینکه طرح سازش، امنیت سازی برای اسرائیل غاصب است تاکید کرد: امت اسلام و سران کشورهای عربی باید بدانند طرح های سازش جز تضییع حقوق مردم فلسطین نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم نیز در خطبه های نماز جمعه به ایراد سخن پرداخت و مسائل سیاسی کشور و جهان اسلام را تحلیل کرد؛ وی همچنین در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حضور پرشور و حماسی مردم دراین راهپیمایی از جهات و ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی است، دستاوردهای حضور پرشور امت اسلام در راهپیمایی روز قدس را تشریح و تصریح کرد: ابراز تنفر مسلمانان جهان از رژیم صهیونیستی و حامیان این غده سرطانی و همچنین ابراز همدردی با امت مظلوم و بی دفاع فلسطین امروز اختصاصی به منقطه جغرافیایی خاصی ندارد.

وی از امام راحل به عنوان مبتکر روز جهانی قدس یاد و تاکید کرد: نامگذاری روز جهانی قدس، از ابتکارات امام راحل و افتخارات نظام اسلامی و بنیانگذار کبیر انقلاب است.

امام جمعه قم بیان داشت: تدبیر و درایت امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، باعث شده است که امروز امت های اسلامی و آزادیخواهان جهان در سراسر دنیا علیه اسرائیل غاصب بسیج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان رژیم صهیونیستی و غاصب اسرائیل را رو به افول خواند و ابراز داشت: آهنگ زوال و نابودی این غده سرطانی به گوش می رسد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات