۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۸۵۹۴۹
با حضور آیت الله مصباح یزدی انجام شد؛

برگزاری مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در دفتر رهبر انقلاب در قم

خبرگزاری رسا ـ مراسم وداع با ماه مبارک رمضان، با حضور آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، برگزار شد.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم وداع با ماه مبارک رمضان، با سخنرانی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری، چهارشنبه شب، در شب بیست و نهم ماه رمضان و حضور پرشور شماری از طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار مردمی در دفتر مقام معظم رهبری در قم، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم یکی از مداحان اهل البیت(ع) به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت و اشعاری را در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان قرائت کرد.

آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم که آخرین جلسه تفسیر خطبه فدکیه توسط این استاد برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رفت، کمال جویی را از جمله امور فطری بشر دانست و تاکید کرد: از متون و منابع دینی استفاده می شود که سروکار انسان با عالمی است که عوامل اجتماعی در آن نقش چندانی ندارند و در روز قیامت حساب و کتاب هر فردی بر اساس اعمالی است که در این دنیا انجام داده است و در آنجا به ریز و درشت اعمال او رسیدگی خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین در شب های ماه مبارک رمضان با اشاره به خطبه شریف حضرت زهرا(س)، خطبه فدکیه را سند حقانیت شیعه دانست و این خطبه شریف را از نظر فصاحت و بلاغت بسیار برجسته توصیف کرد.

گفتنی است، ادامه جلسه تفسیر خطبه فدکیه توسط آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، از دو هفته آینده هر هفته چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء، با حضور طلاب، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در دفتر مقام معظم رهبری در قم واقع در میدان جانبازان برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است، مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایا برگزار خواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات