۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۸۷۲۷۴
معاون سیاسی استانداری مازندران:

ترویج فرهنگ رضوی نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی استانداری مازندران تأکید کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مناسب در جهت فراگیری و نهادینه کردن فرهنگ رضوی تلاش کنند.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، عصر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) که در ساری برگزار شد، با بیان این که قرار گرفتن در جوار امام رضا (ع) برای همه ایرانیان یک افتخار است، گفت: حضور میلیونی ملت ایران در بارگاه ملکوتی این امام همان بیان کننده این ادعا است.

وی از امام رضا (ع) به عنوان آبروی شیعیان در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: آبرو و عزت ملت ایران در بسیاری از صحنه های بین المللی به دلیل وجود با برکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است که همه ما باید قدردادن این لطف الهی باشیم.

معاون استاندار مازندران در ادامه سخنان خود دهه کرامت را مملو ازفضیلت و صمیمیت دانست و تصریح کرد: باید در این دهه بهترین برنامه های فرهنگی و دینی در سراسر کشور به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین مازندران را مهد تفکر علویان دانست و با تأکید براین که مردم این استان در طول مرزبانان ارزش های دینی و اسلامی بودند، تصریح کرد: همه عشق و علاقه مردم مازندران به این است که شیعه بودن در فطرت مردم این استان عجین شده است.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره های رضوی همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور اشاره کرد و با بیان این که این برنامه بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی در کشور است، خاطرنشان کرد: جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) نیز به عنوان یکی از این رویدادهای مهم به عنوان اقدام مهم فرهنگی و اعتقادی برای اجماع احساس و علاقه نویسندگان داخل و خارج از کشور است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با اشاره به ارسال بیش از سیزده هزار نامه به دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) در استان ادامه داد: ارسال این تعداد اثر نشان دهنده عشق و دلدادگی ملت ایران به امام رضا (ع) است.

ابراهیمی همچنین ترویج فرهنگ رضوی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید با برنامه ریزی مناسب در جهت فراگیری و نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند چون ما حیات و سرزندگی به فرهنگ رضوی نیاز داریم.

وی با تأکید بر این‌که جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) باید محل بروز خلاقیت‌ها باشد، گفت: این جشنواره باید در دل روستاها نیز باید برود و ظهور پیدا بکند تا مردم روستاها نیز این جشنواره و برنامه های آن بهره‌مند شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات