۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۹۶۱۵۷
در گرگان؛

نخستین جشنواره بین المللی تجسمی سیمای انسان در قرآن برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، از آغاز برگزاری نخستین جشنواره بین المللی تجسمی سیمای انسان در قرآن از دوم بهمن در این استان خبر داد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره هنرهای تجسمی سیمای انسان در قرآن با آثاری از هنرمندان داخل و خارج کشور، دوم بهمن ماه در محل نمایشگاه دائمی تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار می کند.

وی، با اشاره به این که حدود820 اثر از 301 هنرمند داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: از این تعداد 45 اثر مربوط به هنرمندان کشورهای خارجی از جمله سودان، آذربایجان و بنگلادش است.

منتظری تصریح کرد: در ارزیابی اولیه از مجموع 820 اثر، 316 اثر انتخاب شده است و از این تعداد نیز، حدود سی اثر برجسته در هفت گرایش تجسمی برای ارائه در جشنواره انتخاب شده که پس از داوری آثار رتبه های اول تا سوم در پایان جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تجسمی سیمای انسان در قرآن و معرفی برگزیدگان، هفتم بهمن با حضور قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤژولان استانی در تالار فخرالدین اسعد  شهرستان گرگان برگزار می شود.

منتظری یادآور شد: مراسم تجلیل نهایی از برگزیدگان جشنواره، با حضور رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسؤولان کشوری از 16 تا 18 بهمن در تهران برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات