۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۹۷۰۷۲
معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

تنها راه موفقیت نهضت های اخیر جهان تأسی از اسلام و قرآن است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، تحولات کنونی جهان را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: تنها راه به ثمر نشستن انقلاب های اخیر جهان اعتقاد راسخ به اسلام و قرآن است.
حجت الاسلام سروستاني، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالرضا‌ سروستانی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، امروز در آیین افتتاحیه طرح بصیرت دینی، با بیان این که امام خمینی(ره) با تکیه بر ذات اقدس الهی پرچم انقلاب را به یاری مردم بربلندترین و استوارترین کوه که همان کوه عظیم‌الشأن اسلام است، برافراشت، ابراز داشت: قیام مردم ایران در سال 57 نه تنها برای مردم ایران دستاوردی مهم در بر داشت، بلکه برای دیگر کشورها تحولی بزرگ بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که امروز شاهد تحولاتی مانند انقلاب اسلامی ایران در جهان از جمله مصر و تونس هستیم، تصریح کرد: انقلاب هایی که اکنون شاهد آن در جهان هستیم به بزرگی انقلاب ایران اسلامی نیست و آنها در صورتی توانایی دستیابی به انقلابی مانند ایران را خواهند داشت که با اعتقادی راسخ و تأسی از اسلام و قرآن راه خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: اگر چه برای این انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده است اما این زحمات قابل مقایسه با دستاوردهای بزرگ به دست آمده نیست.

این مقام مسئول با تأکید بر این که شهدای هشت سال دفاع مقدس و مردم انقلابی در سال‌های انقلاب، دین خود را به اسلام و رهبرشان ادا کردند، اذعان داشت: اکنون باید به عنوان مسؤولان و رابطان فرهنگی مساجد از راه امام خمینی(ره) که همانا پیروی از ولایت فقیه به عنوان رکن انقلاب است را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم؛ از این رو باید جایگاه ولایت را در جامعه تبیین و بصیرت بخشی را به جامعه منتقل کنیم.

حجت الاسلام سروستانی با اشاره به اهداف طرح بصیرت دینی گفت: از اهم اهداف طرح این است که با ترویج فرهنگ بصیرت به خصوص در بین قشر جوان جامعه، معارف مکتب نورانی اسلام و اهل بیت و شخصیت والای رهبر معزز انقلاب را توسعه دهیم و برای تحقق این هدف ابتدا باید فعالیت خود را از حوزه‌های علمیه و مساجد آغاز کنیم.

سروستانی به ابعاد مختلف طرح بصیرت اشاره کرد و افزود: گفتمان دینی با محوریت انقلاب اسلامی، آموزش قرآن کریم با هدف تفسیر از سوی اساتید مجرب و برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه نشریه فرهنگی با هدف بالا بردن توان اجرایی مساجد، راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه و وب‌سایت تخصصی برای هر یک از مساجد در کلان‌شهر اهواز، تخصیص اعتبارات جهت حمایت از مناسبت‌ها با محوریت آموزش و افزایش آگاهی آحاد مردم از سیره و معارف ائمه اطهار(ع) از مهم ترین عناوین طرح بصیرت دینی هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان توجه به آسیب‌های هر منطقه و بهره‌گرفتن از نظرات اساتید و روحانیون حوزه و دانشگاه همچنین فعالان فرهنگی را از نکات قابل توجه این طرح عنوان کرد و گفت: باید با تحکیم بخشیدن به معارف اهل بیت(ع) شبهات معاندان اسلام را پاسخ دهیم.

سروستانی در پایان به وظیفه رابطان فرهنگی مساجد در این طرح اشاره و خاطر نشان کرد: رابطان فرهنگی مساجد باید افکار صحیح را کسب و برای عمق بخشیدن آنها در جامعه تلاش کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات