۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۹۲۴۹
حجت الاسلام قرائتی:

هیأت امنای جوان نیاز ‌امروز مساجد است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور مسجد را بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان معرفی کرد و بیان داشت: باید از توان نسل جوان و افراد تحصیل کرده نیز در هیأت امنای مساجد بیشتر بهره گرفته شود.
درس اخلاق حجت الاسلام قرائتي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، شب گذشته در مراسم افتتاح مسجد محمد رسول الله‌(ص) ساری با بیان این که هیأت امنا‌ی مساجد باید از تنوع حضور افراد مناسب برخوردار باشند، ادامه داد: باید از توان نسل جوان و افراد تحصیل کرده نیز در هیأت امنای مساجد بیشتر بهره گرفته شود.

وی با بیان این که نسل جوان دارای استعدادهای غنی و خلاق برای شکوفایی است بر بهره گیری از توان نسل جوان در امور دینی و فرهنگی مساجد تأکید کرد.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید براین که همه فعالیت‌های دینی و فرهنگی باید در مساجد متمرکز شود، ادامه داد: تمرکز امور دینی در مساجد باید با محور روحانیت دنبال شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، مسجد را بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان معرفی کرد و بیان داشت: فضای مساجد باید به گونه‌ای باشد که زمینه حضور بیشتر جوانان را فراهم کند.

وی با تأکید براین که مسجد باید عامل وحدت و همبستگی مردم باشد، ادامه داد: سخنران در مساجد باید به گونه ای باشد که قابل فهم برای همه اقشار جامعه باشد.

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر این که روحانیت و پیش نماز مساجد باید هر روز مطالب و مسائل تازه ای را برای مخاطبان خود بیان کند، بیان داشت: محور سخنرانی امام جماعت مسجد باید کلام الهی و آموزه‌های قرآنی باشد و سعی شود از بیان مطالبی که در صحت آن شک وجود دارد خودداری شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور حضور طلاب و روحانیان در مساجد را سبب رونق برنامه‌های فرهنگی و دینی دانست و تصریح کرد: طلاب باید از مردم، در مردم و با مردم باشند و این سه خصوصیت را در خود تقویت کنند.

وی بر برگزاری جلسات تفسیر قرآن و نهج البلاغه در مساجد با حضور روحانیان تأکید کرد و ادامه داد: طلاب و روحانیان باید با برگزاری منظم این جلسات دینی در جهت تقویت باورهای دینی مردم بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام قرائتی، مشارکت مردم در ساخت مساجد را اقدامی خدا پسندانه برشمرد و ادامه داد: مشارکت مردم در ساماندهی مساجد بسیار ضروری است./950/پ202/س
ارسال نظرات