حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: قطعا اگر با یک حرکت صحیح، کار تبلیغ در کشور را دنبال کنیم، یعنی همه مبلغان با برنامه ریزی کلان در امر تبلیغ وارد شوند خلأها بر طرف خواهد شد.
حجت الاسلام بیرامی با بیان اینکه در برخی موارد مبلغان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی مورد بیتوجهی قرار گرفته اند، گفت: اگر تبلیغ نباشد مسائل علمی هم معطل میمانند.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با ضروری دانستن ایجاد دانشگاه تبلیغ از سوی دفتر تبلیغات، از اینکه مهمترین نهاد تبلیغی در حوزه به این موضوع مهم به عنوان امری در حاشیه نگاه میکند انتقاد کرد.
حجت الاسلام قربانی باید کارکرد نهادها یا سازمانهای تبلیغی شفاف شود به عنوان مثال باید معین شود وظیفه دفتر تبلیغات فقط تبلیغات است اما چنین موردی مشاهده نمیشود.
حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه تمامی نهادها در ایام شیوع کرونا آسیبهای رسیده به نیروهای خود را تأمین کردند، گفت: متأسفانه دفتر تبلیغات در این زمینه برای مبلغان کاری انجام نداده است.
حجت الاسلام پناهیان نگاه جهادی، روحیه انقلابی و سرعت عمل را سه اصل مورد نیاز عرصه تبلیغ دانست و گفت: مسؤولان تبلیغی بدانند عدم اتحاد و نبود وحدت رویه آنها چه ضربه مهلکی وارد ساخته است.
حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه دفتر تبلیغات از ظرفیت و سرمایهای که در اختیار دارد به درستی استفاده نکرده است، گفت: نیروها و دلسوزان انقلاب انتظار دارند دفتر حضور تشکیلاتی، فعال و روشنگرانه در بزنگاهها داشته باشد.
حجت الاسلام جوشقانیان گفت: مبلغی که در منطقه ای در حال تبلیغ است باید مشکلات آنجا را بشناسد چنانچه پزشک نیز در صورت شناخت از بیماری قادر به درمان خواهد بود.
حجت الاسلام مقدمی فلسفه وجودی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را مسأله تبلیغ دانست و در عین حال این سؤال را مطرح کرد که چه میزان از بودجه دفتر صرف کارهای تبلیغی میشود؟
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد همافزایی بر محور تقسیم کار براساس مزیت نهادهای تبلیغی را مهمترین راهکار برای ایجاد هماهنگی میان نهادهای اعزام تبلیغ دانست.
ویژه نامه «آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ» از سوی خبرگزاری رسا با هدف انعکاس دیدگاهها و راهکارهای اساتید، فضلا و خطبای حوزوی در این زمینه راه اندازی شد.
حجت الاسلام عزت زمانی با ابراز تأسف از اینکه نهادهای تبلیغی به سازمان اداری تبدیل شدند، گفت: به همین دلیل این مراکز آن گونه که باید اثر اجتماعی لازم را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر فاصله گرفتن نهادهای تبلغی از عمل کردن به صورت جزیرهای تهیه نقش راه و وحدت رویه در عرصه تبلیغ را ضروری دانست.
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با ابراز تعجب از اینکه برخی برای حل مشکل تعدد مراکز تبلیغی پیشنهاد تأسیس نهاد دیگری میدهند، این کار را دچار شدن به اشتباه بزرگتر دانست.