۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۴۴۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

تقویت معنویت و بصیرت مهم‌ترین نیاز نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تقویت معنویت و بصیرت را یکی از مهم ترین نیازهای نسل جوان امروز دانست و تصریح کرد: نهادهای دینی و فرهنگی باید با انسجام و همراهی یکدیگر این توطئه افکنی‌های دشمنان را به فرصت تبدیل کنند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در جمع کارکنان ارشاد و کانون های مساجد استان در ساری گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری در یک سال گذشته از توجه و استقبال شایان توجه مردم برخوردار شد که این مایه افتخار و مباهات است.

وی، نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی در سطح جامعه را یک ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همه نهادها و سازمان های دینی و فرهنکی وظیفه دارند در این جهت گام بردارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که نظام سلطه سرمایه گذاری های کلانی در حوزه تهاجم فرهنگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: همه این تهاجم های خطرناک به سوی جوامع اسلامی به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرازیر شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که توسعه و گسترش شبکه های ماهواره ای، اینترنتی و شبهات دینی به طور جدی در دستور کار غرب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه ما گروه هدف این سلطه گران است.

وی، تقویت معنویت و بصیرت را یکی از مهم ترین نیازهای نسل جوان امروز دانست و تصریح کرد: نهادهای دینی و فرهنگی باید با انسجام و همراهی یکدیگر این توطئه افکنی های دشمنان را به فرصت تبدیل کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از مسجد و محراب به عنوان سامان دهنده رفتار دینی مردم در قالب یک نظم رفتاری و حیات اجتماعی دانست و گفت: مساجد، پایگاه تبلیغ اسلام هستند و بسیاری از آثار اجتماعی مانند اخلاص و درست کاری، ساماندهی زندگی، نظم و تقوی بر این مکان‌ها مترتب است و افرادی که بیشتر به مسجد می روند، رفتارشان در همه مراحل زندگی به شکل مثبت مشهود است.
 
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: مسجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی و تبلیغ دینی محسوب می شود و در حال حاضر توانمندی و زمینه‌هایی در مساجد وجود دارد که می‌توان با آن مردم را جذب کرد که در این راستا ائمه جماعات، نقش پدری را در مسجد ایفا می کنند و مردم راحت تر به آنان رجوع کرده حتی جوانان را نیز بیشتر جذب می کنند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، حیات و هویت مسجد است که با کارکردهای متنوع، جذاب و به روز بودن آن در تقویت معنویت و باورهای دینی با محوریت امام جماعت مسجد فعالیت می کنند و باید تلاش شود که تمام مساجد دارای کانون های مساجد باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اوضاع فعالی جهان اسلام و بیداری امت‌های مسلمان در منطقه اشاره کرد و با بیان این که این حرکت‌های آزادی‌خواهانه الگو گرفته از نهضت امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: ما باید به ایران اسلامی خود ببالیم و در حفظ دستاوردهای این نظام الهی کوشا باشیم./950/پ202/س
ارسال نظرات