۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۹۰۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

نظارت متولیان حوزه نشر بر چاپ کتاب در کشور بیشتر شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که محتوا و مضمون کتاب ها نباید زمینه انحراف افکار انسان را فراهم کند، خواستار توجه و نظارت بیشتر وزارت ارشاد بر چاپ کتاب در کشور شد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات استان در رشت از قرآن کریم به عنوان برجسته ترین کتاب الهی یاد و گفت: در هیچ آیینی ندیدم که کتاب آسمانی آنها جز قرآن به قلم و نوشته سوگند بخورد.

وی افزود: وقتی خداوند به قلم قسم بخورد به این دلیل است که معلومات ما بیشتر و موثرتر از راه قلم پدید می آید و ما بهره می بریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که قلم و نوشته ها باید در راستای دنیا و آخرت مردم باشد، خاطرنشان کرد: نویسندگان و کسانی که قلم می زنند باید قلم آنها در جهت اخلاق، ادب، انسانیت، فضایل نفسانی، بالا بردن سطح دانش و معرفت انسان ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که جامعه ای که صاحبان قلم در آن قلم به مزد هستند و درفکر این هستند که ببینند چه چیز به مذاق جامعه خوش می آید تا آن را بنویسند، این جامعه رشد نمی کند، بیان داشت: این چنین جامعه ای به سراشیبی سقوط خواهد رفت.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: آن صاحب قلم هایی که در جهت تنویر افکار جامعه گام برمی دارند و با انحراف، خرافه، بد آموزی، بداخلاقی ها، خلاف عفت ها، خلاف حقیقت ها مبارزه می کنند، قلم آن ها است که خداوند به آن ها قسم می خورد.

نماینده ولی فقیه درگیلان با اشاره به این که دنیای امروز عوامل زیادی به منظور انحراف جامعه وجود دارد، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند با ترویج شیطان پرستی، هم جنس بازی و کارهای خلاف تقوی و انسانیت جامعه را به سوی انحراف سوق دهند که وظیفه اصحاب قلم دراین عرصه بسیار سنگین است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که مطالب در رسانه ها نباید مغرضانه و با قصد و نیت سوء نگاشته شود، ادامه داد: اخلاق رسانه ای باید مورد توجه اصحاب قلم باشد.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از مطالب چاپ شده در یک کتاب، گفت: در آن کتاب نوشته بود اصول فقه ما از یهود به ما رسیده است، یهود مؤسس علم فقه است و در جامعه اهل سنت نفوذ کرده و از آن جا به تشیع، به ما رسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این در حالی که امروز هزاران طلبه درحوزه های علمیه اصول فقه را تحصیل می کنند و کتاب قوانین مرحوم میرزای گیلانی با 900 صفحه درباره علم اصول، فوائد الاصول مرحوم شیخ مرتضی انصاری، خاتم المحتهدین، کفایه الاصول مرحوم آخوند خراسانی، تهذیب الاصول آیت الله سبحانی و تقریرات درس امام راحل که در خصوص علم اصول است نشان دهنده بیهوده بودن آن مطالب است.

وی با تأکید براین که متولیان فرهنگ و ارشاد کشور باید نظارت خود را در تدوین و چاپ کتاب ها بیشتر کنند، تصریح کرد: در سفر اخیری به قم داشتم، خدمت سه تن از مراجع رسیدم و در خصوص مطلب چاپ شده در آن کتاب مورد نظر با آن بزرگواران مشورت کردم و مراجع عظام از این مسأله ابراز نگرانی کردند.

امام جمعه رشت با تأکید براین که نباید با انتشار مطلب در روزنامه و یا کتابی آبروی مسلمانی برده شود، تصریح کرد: آبروی مؤمن همانند کعبه است و حفظ آبرو و حرمت افراد یکی از تأکیدات ویژه رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرخود با نمایندگان خبرگان بود و مراجع عظام تقلید نیز روی این مسأله تأکید دارند./950/پ202/ص
ارسال نظرات