۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۲۳۰
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

جهاد اقتصادی به معنای تلاش برای ثروت‌اندوزی نیست

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی‌(ره)، خواستار مشخص شدن ملاک‌های اصلی جهاد اقتصادی از سوی نظریه‌پردازان و متخصصان اقتصاد اسلامی شد.
سال جهاد اقتصادي


حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: جهاد اقتصادی به معنای تلاش برای ثروت‌اندوزی و سامان‌دهی به وضعیت اقتصادی مردم نیست.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی‌(ره) افزود: اگرچه وضعیت معیشتی افراد به تناسب شئون اجتماعی و تلاش مردم رقم می‌خورد، اما آنچه به عنوان نام سال تعیین شده و ملت باید برای آن تلاش کنند، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جهاد است نه فعالیت اقتصادی.

وی با اشاره به جایگاه کنونی انقلاب اسلامی ایران در منطقه، اظهار داشت: سی و دو سال پیش مدعی ارائه الگوی اسلامی برای کشورهای مسلمان بودیم که بسیاری از ملت‌های دنیا به ویژه کشورهای جهان اسلام این مساله را باور نمی‌کردند، اما امروز بدون کمک ابرقدرت‌ها، به حیات خود ادامه داده و در دنیا سر بلند کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام ابوطالبی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست به اهداف عالی خود رسیده است که نه تنها در خاورمیانه حرفی برای گفتن دارد؛ بلکه به عنوان یکی از قدرت‌های سیاسی مهم دنیا و بازیگر مهم در معادلات سیاسی و بین‌المللی از جایگاه خاصی برخوردار است.

این استاد حوزه و دانشگاه پیامدهای سیاسی در قالب تحولات اخیر خاورمیانه را یکی از دلایل موفقیت در این عرصه برای نظام اسلامی ایران نام برد و گفت: در کشور عراق شاهد بودیم که بر خلاف خواست آمریکا، کاندیدای مورد نظر جمهوری اسلامی ایران به نخست‌وزیری عراق انتخاب شد.

وی با بیان این‌که جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22 روزه و غزه که برخی از آن به جنگ ایران و آمریکا یاد می‌کردند، خود علامت قدرت‌نمایی در عرصه سیاسی است، اظهار داشت: فضای کنونی و تحولات کشورهای جهان اسلام گویای این حقیقت است که نظام اسلامی ایران در حوزه سیاست رشد چشم‌گیری کرده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی‌(ره) ورود در حوزه‌های عینی‌تر اجتماعی مانند حوزه‌های اقتصادی را ضروری دانست و با اشاره به شرایط تحریم و بحث هدفمند کردن یارانه‌ها بر تلاش جدی در این عرصه تأکید کرد و افزود: در عرصه اقتصادی باید به عنوان یک الگو، محصول 32 سال استقلال نظام را به رخ جهانیان بکشیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن در بحث هسته‌ای و ناکارآمد نشان دادن طرح هدفمندی یارانه‌ها، گفت: دشمنان انقلاب در تلاشند تا با ایجاد فضاهای تبلیغاتی گوناگون، اوضاع اقتصادی کشور را نابسامان نشان داده و جلوه‌های نارضایتی مردم را در مباحث اقتصادی باز کنند تا نظام به اهداف عالیه خود نرسد.

حجت‌الاسلام ابوطالبی خواستار عدم توجه به شایعات دشمنان در مباحث اقتصادی شد و ابراز داشت: دشمنان انقلاب در تلاشند تا به نوعی اقتصاد لیبرالی را در کشور حاکم کنند از این رو مسؤولان اجرایی کشور باید برای جلوگیری از این توطئه، از نظریه‌پردازان اقتصاد اسلامی کمک بگیرند.

وی تصریح کرد: پس از این‌که مسؤولان اجرایی کشور از نظریه‌پردازان اقتصاد اسلامی کمک گرفتند، بر نظریه‌پردازان و کسانی که در حوزه اقتصاد اسلامی حرفی برای گفتن دارند لازم است تا ملاک‌های اصلی جهاد اقتصادی را مشخص کنند. /920/

ارسال نظرات