۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۲۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

تقویت فرهنگ ایثار در عرصه جهاد اقتصادی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: تقویت فرهنگ ایثار و احیای روحیه فداکاری و از خودگذشتگی در عرصه جهاد اقتصادی ضروری است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست هم‌اندیشی فرهنگی جهاد اقتصادی که در بابل برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: یکی از بخش‌ها و ابعاد جهاد اقتصادی بخش فرهنگی آن است که تقویت فرهنگ ایثار و ‌احیای روحیه فداکاری و از خودگذشتگی در عرصه جهاد اقتصادی از ملزومات تحقق شعار امسال به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر این‌که جهاد اقتصادی، مهم‌ترین خط راهبردی کشور در یک‌سال پیش‌رو است، گفت: ایجاد یک انقلاب در فرهنگ استفاده از انرژی در کشور نقطه آغاز این جهاد بزرگ است. 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نباید نسبت به نامگذاری امسال شعاری برخورد شود، خاطرنشان کرد: شعار جهاد اقتصادی باید در عمل مورد توجه همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی تکلیف همه قوا را مشخص کرد، گفت: این نامگذاری نشان دهنده نگاه عمیق و مدبرانه مقام معظم رهبری به امور کشور است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه توسعه و رشد همه جانبه کشور را فراهم کرده است، ادامه داد: این نامگذاری‌ها سبب رسیدن نظام اسلامی به قله‌های پیشرفت شده است. 

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم مباحث اقتصادی، موضوع اسراف در جامعه است که باید از سوی آحاد جامعه و مسؤولان مورد توجه قرار گیرد تا درصد زیادی از میدان مبارزه در صحنه اقتصاد بنفع مردم و نظام رقم زده شود در واقع مبارزه با اسراف جلوه ای از جهاد اقتصادی است.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به نگاه عمیق و مدبرانه آیات و روایات اسلامی در زمینه اسراف و استفاده صحیح از نعمات خدادادی بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف در منابع و امکانات سبب از بین رفتن فاصله طبقاتی، ذخیره‌سازی منابع برای نسل‌های آینده، استفاده بهینه از منابع و کمک به برپایی عدالت در سطح جامعه است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب به دنال ضربه زدن به این نظام الهی بودند، ادامه داد: تحریم و فشارهای گسترده اقتصادی یکی از مهم‌ترین ترفندهای دشمنان ‌علیه ایران اسلامی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که کشورمان در‌ چند سال گذشته نیز با تحریم‌های متعدد اقتصادی روبه‌رو بوده است، ادامه داد: اما هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری و تدابیر دولت مانع از عملی‌شدن توطئه‌های شوم دشمنان شد.

وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر فرهنگ‌سازی مفاهیم اقتصادی همچون تولید، اصلاح الگوی مصرف، اسراف و دقت در هزینه‌ها و مباحث مختلف حوزه‌های اقتصادی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و دقت در امور کشور شعار جهاد اقتصادی را مطرح کردند و پیرو این سخنان همه آحاد جامعه به ‌ویژه مسؤولان باید برای فرهنگ‌سازی اقتصاد صحیح و اسلامی حرکتی جهادگونه داشته باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات