۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۴۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

نامگذاری امسال از درایت و دوربینی رهبر معظم انقلاب حکایت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به مسائل کشور و جهان اشراف کامل دارند، نامگذاری امسال به عنوان «جهاد اقتصادی» را حاکی از درایت و دوربینی رهبر معظم انقلاب دانست.
حجت الاسلام رضا خراساني نژاد مدير ارتباطات و امور بين الملل مجتمع آموزش عالي فقه


حجت‌الاسلام رضا خراسانی نژاد، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهاد اقتصادی»، این نامگذاری را حاکی از درایت، دوربینی و نکته‌بینی ایشان دانست.

وی با بیان این‌که رهبر به مسائل امت خود اشراف کامل دارد و آنچه را که مورد صلاح و نیاز این امت است شناسایی، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا در می‌آورد، افزود: رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل به مسائل کشور و جهان، امسال را به نام جهاد اقتصادی نامگذاری کردند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب هر سال را با یک عنوان نامگذاری کردند و امسال فرمودند برای رسیدن به یک توان قوی اقتصادی نیاز به جهاد اقتصادی است، گفت: دشمنان انقلاب در تعجب هستند که پیام‌های رهبر معظم انقلاب از کجا منشأ می‌گیرد که این‌گونه در دل مردم نفوذ دارد و جایگاه بین‌المللی پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام خراسانی‌نژاد با اشاره به این‌که هر ایده‌ای برای طرح و تبدیل شدن به ایدئولوژی در یک جامعه، نیازمند آزادی بیان است، اظهار داشت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) به رسالت مبعوث شدند، اگرچه قریش با آزادی بیان مخالف بودند؛ اما رسول خدا (ص) با توان جسمی و قدرت بنی‌هاشم و شخص ابوطالب(ع) به آزادی بیان دست یافته بودند.

وی از قدرت اقتصادی به عنوان دومین عامل برای طرح یک ایده نام برد و گفت: در دوران رسالت پیامبر اکرم(ص)، تمام ثروت و اموال حضرت خدیجه(س) به کمک آن حضرت آمد و در تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام نقش مؤثری داشت.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با بیان این‌که آزادی بیان و قدرت اقتصادی شرط بین‌المللی شدن و فراگیر شدن فکر انقلاب اسلامی ایرانِ برگرفته از معارف ناب مکتب اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: تاحدودی در سطح جامعه و همچنین سطح بین‌الملل به آزادی بیان دست یافته‌ایم و اکنون باید اقتصاد کشور تقویت شود.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز و پس از گذشت سی و دو سال از انقلاب اسلامی و پس از گذر از جنگ‌ تحمیلی و محاصره اقتصادی، نگاه دنیا به کشور ایران معطوف شده است؛ از این‌رو ایران باید در مسائل اقتصادی به عنوان کشوری قدر بدرخشد.

حجت‌الاسلام خراسانی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه تعریفی از واژه مقدس جهاد پرداخت و اذعان داشت: معنی جهاد آن است که هرکسی به هر میزانی که توان دارد وارد میدان نبرد شود که اکنون در جهاد اقتصادی همه مردم و مسؤولان باید با تمام توان خود وارد این میدان شوند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان انقلاب برای توقف حرکت رو به رشد نظام، عنوان کرد: هرکس که در داخل کشور ایران زندگی می‌کند، کاملاً به القائات پوچ و بی‌اساس دشمن آگاه است؛ اگرچه دشمن از روی جهلش به دنبال القائات حرف‌های پوچ در جامعه است، اما با هیچ حربه‌ای نمی‌تواند از حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران کشور فقیری نیست به وظیفه حوزویان در تبیین پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حوزویان با توجه به رسالت تبلیغی که برعهده آنان گذاشته شده است، پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب را برای مردم تبیین و اهمیت آن را بازگو کنند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات