۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۵۶۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

توجه به سلامت انسان‌ها از ویژگی‌های دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در هیچ دینی به اندازه اسلام به مسأله سلامت جسمی و روانی جامعه توجه نشده است و همین توجه به سلامت انسان‌ها از ویژگی های برجسته دین اسلام است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت، عصر دیروز جمعی از مدیران و مسؤولان حوزه بهداشت، درمان و سلامت گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار با اشاره به جایگاه بهداشت و سلامت در روایات اسلامی گفت: در هیچ دینی به اندازه اسلام به مسأله سلامت جسمی و روانی جامعه توجه نشده است و همین توجه به سلامت انسان ها از ویژگی های برجسته دین اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنچه را که اسلام حلال کرده پاکیزه و آنچه را که حرام کرده آلوده و مضر است.

امام جمعه رشت افزود: در دین اسلام بارها بر طهارت و زیبایی تاکید شده، اما زیبایی و پاکیزگی اسلامی را باید از برخی رفتارهای جامعه امروز که به بهانه زیبایی ظاهری صورت می گیرد تفکیک کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی خاطر‌نشان کرد: گیلان استانی نمونه در پرورش نخبگان و شخصیت‌های علمی به ویژه در بخش بهداشت و درمان است و وجود استادانی مانند پرفسور سمیعی و مراجعه بسیاری از مردم کشورهای همسایه به گیلان باعث افتخار استان است.

ربیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه در استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته، در ارائه خدمات پزشکی و درمانی در استان رتبه نخست پیگری و اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری را به استان، بین دستگاه های اجرایی کسب کرد.

بهبودی با اشاره به دردست ساخت بودن 54 بیمارستان و خانه بهداشت در گیلان اظهار کرد: در هفته سلامت 15 طرح بهداشتی و درمانی با 35 میلیارد ریال اعتبار درگیلان به بهره برداری می رسد./950/پ203/س
ارسال نظرات