۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۹۴۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

آل سعود فرمان‌بر آمریکا در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، رهبر جامعه اسلامی را الگویی برای همه دنیا معرفی کرد و گفت: اگر جامعه‌ای رهبری مثل عبدالله آل سعود داشته باشد که آب بیار و آتش بیار آمریکا در منطقه باشد، فرجامی جز سقوط و نابودی را نمی توان برای آنها متصور بود.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته در دیدار با افسران ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در گیلان، گفت: الگو برداری از سیره پیامبر اکرم(ص) ائمه معصومین و برنامه ریزی صحیح رمز پیروزی ایران بر دشمنان بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقایع اخیر در کشورهای عربی، قیام مردم علیه استبداد و رژیم‌های خودکامه را نتیجه تأثیر انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم در برابر سلطه بیگانگان توصیف کرد و خواستار عدم دخالت بیگانگان در امور کشور های اسلامی شد.

امام جمعه رشت با تشریح حماسه های آفرینی های ارتش در سال های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ارتشیان، رزمندگان و بسیجیان نشان دادند که با پیروی از دستورات الهی و اطاعت از ولی فقیه زمان می توان بر دشمن غلبه کرد.

وی، برنامه ریزی صحیح در زندگی را موجب پیشرفت و تعالی دانست و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مناسب در هر یک از شئون زندگی بشر یک ضرورت است و اگر بخواهیم خود را از این مسأله مبری بدانیم به یقین با مشکل روبرو خواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برنامه ریزی مناسب و هدفمند در قوای نظامی به ویژه ارتش یک امر مهم است، ادامه داد: دین مبین اسلام دین سازندگی است، اما آن برنامه در دنیای امروزی وجود ندارد و اگر قوای نظامی از یک برنامه ریزی مناسب دور باشند به موفقیت دست نخواهند یافت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک مجموعه اسلامی است، گفت: در گذشته یک افسر، یک ارتشی نمی‌توانست آن آعتقادات دینی خودش را داشته باشد و امروز در چهره‌های نیروهای ارتشی کشورمان آثار اسلامی مشاهده می شود.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم این که استعمارگران در تلاش هستند ارتش را سکولار بار بیاورند، اما نیروهای ارتشی‌ کشورمان از یک تربیت بالای اسلامی  برخور دارد هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، برنامه ریزی مناسب، داشتن الگو و پیروی از ولایت و رهبری را سه مسأله مهم برای موفقیت و پیروزی دانست و ادامه داد: پیامبر اگر امت مطیع نداشته باشد، امام اگر امت پیروان مطیع نداشته باشد، ولی امر مسلمین اگر امت و پیروان مطیع نداشته باشد مثل امیرالمؤمنین می‌شود که می‌فرماید: کسی که رأیش را مردم گوش نمی‌کنند، حرفش را نمی‌شنوند رأی او چه فایده دارد؟ باید برود با چاه درد دل کند. اما امام یک کلمه می‌گفت، رهبر الآن یک کلمه می‌گوید، ملت می‌جنبد؛ همین امر دنیا را به وحشت انداخته است و ما باید این روحیه تبعیت از ولایت را در عمل ثابت کنیم.

امام جمعه رشت ادامه داد: اگر جامعه‌ای رهبری مثل عبدالله آل سعود داشته باشد که آب بیار و آتش بیار آمریکا می‌شود و لشکرکشی می‌کند و ملت مسلمان بحرین را می‌کشد و اگر رهبر یک جامعه عمیل استعمار باشد، همین بلایی که امروز بر سر مسلمان‌ها آمده و مردم به تنگ آمده‌اند به وجود خواهد آمد.

وی با تأکید براین که امت باید از ولایت تبعیت کنند، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز همه توطئه های خود را در راستای تضعیف ولایت و رهبری به کار گرفته اند و به دیگران کاری ندارند، چون می‌دانند «عمود خیمه» رهبری است و ولایت کلید پیروزی‌ها است.

در آغاز این مراسم امیر دریادار دوم حسین آزاد، فرمانده ارتش نظامی ارتش جمهوری اسلامی در گیلان با اشاره به توانمندی های نیروی های مسلح کشور گفت: رزمندگان ایرانی کمربند امنیتی و دفاعی بازدارنده ای را برای مرزهای جغرافیایی و اعتقادی کشور ایجاد کرده اند./950/پ202/س

ارسال نظرات