۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۱۸۱
نماینده ولی فقیه در گیلان:

پرکردن خلأ فرهنگی و علمی جامعه رسالت دانشگاه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که فهم دانشجو از مسائل دینی و اعتقادی باید بیشتر افزایش یابد، گفت: دانشگاه‌ها برای پیشرفت علمی و پرکردن خلأ فرهنگی جامعه به وجود آمده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان دانشگاه آزاد لنگرود با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد، گفت: در مقطعی از زمان مسؤولان کشور با عنایت امام راحل احساس کردند دانشگاه‌های دولتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست و به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی را راه اندازی کردند.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با تأکید براین که سطح علمی در دانشگاه آزاد باید هم تراز دانشگاه های دولتی کشور باشد، گفت: همان گونه که فرهیختگانی از دانشگاه‌های دولتی وارد جامعه اسلامی می شوند، باید سطح دانش دانشگاه‌ آزاد هم بالا باشد تا بتوانند با فارغ التحصیل های دانشگاه‌های دولتی هماوردی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که این دانشگاه پسوند اسلامی دارد و باید مسائل دینی و شئونات اسلامی بیش از پیش در آن مورد تجه قرار گیرد، ادامه داد: ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی باید به حداقل برسد.

وی، انقلاب ملت ایران را انقلابی فرهنگی و بر پایه اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران انقلاب کردند تا احکام اسلامی در همه جای این کشور نهادینه و اجرایی شود.

امام جمعه رشت با اشاره به این که هرگونه آزادی در کشور باید با محوریت و اساس اسلام ناب باشد، بیان داشت: آزادی تا مرز قانون اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که دانشگاه به منظور پیشبرد دانش و فرهنگ یک جامعه به وجود آمده است، تصریح کرد: باید برخی ناهنجاری های اجتماعی در سطح دانشگاه کاهش یابد.

وی با اشاره به این که فهم دانشجو از مسائل دینی و اعتقادی باید بیشتر افزایش یابد، ادامه داد: مشکلات اعتقادی در سطح دانشگاه ها باید رفع شود و اساتید به عنوان الگوی دانشجویان باید حقایق مسائل دینی را برای آنها بیان کنند.

امام جمعه رشت، تقویت باورهای اعتقادی دانشجویان را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: دفترنمایندگی ولی فقیه در سطح دانشگاه ها باید همه توان خود را برای تعمیق باورهای دینی در دانشگاه ها به کار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که دانشگاه ها برای پیشرفت علمی و پرکردن خلأ فرهنگی جامعه به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: باید برای تحقق این موضوع مسؤولان تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در ادامه سخنان خود گفت: متأسفانه برخی ها خیال کرده و می‌کنند دانشگاه آزاد ملک شخصی آنها است و این اشتباه بزرگی است، چون مردم دانشگاه را بوجود آورده‌اند و امروز این دانشگاه متعلق به همه ملت ایران است.

امام جمعه رشت ادامه داد: در گذشته عزل و نصب ها در دانشگاه آزاد به گونه ای بود که انسان به یاد زمان شعبان جعفری، رضاخان و محمد رضا خان می انداخت وهیچ اعتنائی به حرف‌های کسانی‌که در این راه زحمت کشیدند، نمی‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود وحدت وهمدلی را راه پیشرفت و سعادت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی مدیون وحدت و همبستگی های ملت ولایت مدار ایران اسلامی در سه دهه اخیر است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که ملت ایران اسلامی در وحدت و همدلی الگوی همه ملت های جهان هستند، تصریح کرد: امروز دشمنان نظام همه تلاش خود را برای تفرقه و اختلاف میان مردم و مسؤولان به کار گرفته اند که آحاد جامعه باید هوشیار باشند./950/
ارسال نظرات