۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۲۰۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

جمهوری اسلامی امروز در قلب مردم خاورمیانه جا گرفته ‌است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای مقتدر دنیا معرفی کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی در قلب مردم خاورمیانه جا گرفته ‌است.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، ظهر امروز در دیدار بسیج کارگری استان، مردمی بودن را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت:  ملت ایران اسلامی بیش از سه دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کرده اند که این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید براین که ملت ایران اسلامی در همه صحنه‌های سه دهه گذشته پشتیبان و همراه انقلاب بوده و هستند، افزود: این مردم در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین هستند و با حضور در انتخابات‌های متعدد سرنوشت خود را رقم زده‌اند.

امام جمعه رشت با بیان این که خیزش‌های مردمی در خاورمیانه به دلیل وابستگی حکام این کشورها به غرب است، بیان داشت: مردم در این کشور می‌خواهند کشوری مستقل اسلامی و بر پایه رأی مردم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که حکام منطقه هیچ اختیاری از خود داشته و ندارند، ادامه داد: تعیین سرنوشت مردم در این کشورها از سوی غربی‌ها صورت می‌گیرد و همین مسأله سبب حرکت‌های حق طلبانه مردم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که امروز جمهوری اسلامی در قلب مردم خاورمیانه جا گرفته ‌است، تصریح کرد: امروز یک فرد مسلمان ایرانی به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی مورد احترام خاص مردم است که این افتخاری برای کشورمان است.

وی با بیان این که ملت ایران اسلامی بیش از سه دهه است که با اقتدار و شجاعت به دولت‌های غربی‌«نه» می‌گویند، ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای منطقه و حتی غربی یکی از آرزوهای‌شان این است که دولتمردان آنها در برابر قدرت‌های استعماری دنیا ایستادگی کند.

امام جمعه رشت با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس دموکراسی اسلامی و بسیج مردمی بنا نهاده شده است، ادامه داد: بار نظام جمهوری اسلامی بر روی دوش همه مردم  است و این افتخاری است که امروز ما در دنیا داریم، چون هیچ نظامی در دنیای کنونی روی دوش توده مردم نیست و به یقین این نظام پابرجا می‌ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که موضوع کارگری یک مسأله مهمی در اسلام است، گفت: توجه به قشر کارگر یک ضرورت مهم است که همه مسؤولان باید به آن توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود هدفمند کردن یارانه ها را از اقدامات ارزنده دولت دهم خواند و خاطر‌نشان کرد: وعده دولت برای ایجاد دو میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در سال جدید اقدامی به مراتب ارزنده تر از هدفمند‌کردن یارانه‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: واریز وجه نقد به حساب مردم در قانون هدفمند کردن یارانه ها به تنهایی نمی تواند گره‌گشای مشکلات مردم باشد، بلکه این امر نیاز به تدبیر مردم و برنامه ریزی دولت برای ایجاد اشتغال نیز نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: باید با فراهم کردن فرصت‌های شغلی متعدد در کنار هدفمند کردن یارانه ها، رونق اقتصادی خانواده ها ماندگار و مداوم شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، بلند پروازی برخی جوانان گیلانی را در انتخاب شغل از مهم‌ترین عوامل بیکاری در استان دانست و گفت: جوانان باید با پرهیز از وسواس و زیاده طلبی به مشاغل غیر‌کارمندی نیز قناعت کنند.

در ادامه این دیدار مدیر کل کار و امور اجتماعی استان نیز در گزارشی با اشاره به این که نیمی از جمعیت گیلان از خانواده کارگری هستند، گفت: امسال برای احداث 15 هزار واحد مسکن برای کارگران گیلانی تأمین اعتبار شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات