۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۲۸۴
مسؤول شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور:

سطح کیفی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه ها ارتقا یابد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل موجود سطح کیفی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یابد.
دانشگاه آزاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی، مسؤول شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور، صبح امروز در نخستین جلسه شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان سطحی متوسط دارد که با توجه به پتانسیل‌ موجود استان سطح کمی است.

مسؤول شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور، در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: نخستین وظیفه کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان، این است که بخشنامه‌ها براساس آن‌چه هست انجام دهند.

این فعال عرصه فرهنگی بر توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: دروس روخوانی قرآن‌کریم مانند دروس دیگر است. درس قرآن به اندازه ارزش و تعداد واحد خودش ارزش آموزشی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور مدرسان در جلسات درس قرآن تأکید کرد: درس قرآن باید در تعداد جلسات مشخص تشکیل شود. مدرسان از کتابی که برای درس قرآن مشخص شده است استفاده کنند و از تدریس کتب دیگر خودداری کنند. در این زمینه اگر کتابی دارند به شورای قرآن معرفی تا پس از بررسی و تصویب در مورد آموزش آن اقدام شود.

حجت الاسلام براتی، همچنین خاطر نشان کرد: مسابقات قرآن و عترت در سال گذشته در سطح کشور به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شش با کیفیت و کمیت بالایی برخوردار بود و با توجه به این استقبال باید به این امر اهتمام بیشتری داشته باشید.

مسؤول شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور، در پایان سخنان خود، یادآور شد: با توجه به توفیق خدمت به قرآن و عترت پیدا کرده‌ایم باید این وظیفه و خدمت را به بهترین نحو انجام دهید.


کانون‌های قرآن و عترت، متولی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شوند

مجتبی علوی‌فاضل، دبیر منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی، نیز در این نشست اظهار داشت: از افتخارات بخش فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه درس قرائت قرآن است و در کنار درس وصایای امام خمینی (ره) و 12 واحد معارف اسلامی به ظرفیت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه کمک کرده است.

وی افزود: درج آیات قرآن در سربرگ‌های امتحانی و نصب آیات در مکان‌های مختلف به ویژه آیات مرتبط با شرایط، فضای دانشگاه را فضایی قرآنی می‌کند و می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد؛ متأسفانه تاکنون در دانشگاه‌های دولتی درس قرآن‌کریم به شکل یک درس منظم به عنوان سرفصل‌های درسی ارائه نشده است که یک ضعف محسوب می‌شود. امیدواریم در مورد این مهم از دانشگاه آزاد اسلامی الگو بگیرند.

علوی فاضل بر همکاری و تعامل بیشتر کانون قرآن‌کریم و بخش آموزش دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: کانون‌های قرآن و عترت به عنوان متولی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی باید نهادینه شود و می‌طلبد کانون‌های قرآن و عترت و بخش آموزش با یکدیگر همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

دبیر دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 کشور ادامه داد: این ارتباط به این معنا نیست که از دفتر فرهنگ اسلامی جدا هستند و از استقبال کار در برنامه درسی برخوردار نباشند، بلکه باید ارتباط منطقی بین دفتر فرهنگ اسلامی، کانون قرآن ارتباط و تعامل خوبی بین دفتر فرهنگ اسلامی و آموزش برقرار شود.

وی به اساتید قرآنی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: مدرسان این دروس از لحاظ علمی و در بیان قرائت و مفاهیم قرآنی از سطح بهتری نسبت به اساتید دیگر استان‌ها برخوردارند و ظرفیت‌های خوبی در استان خوزستان در زمینه علوم قرآنی وجود دارد.

علوی فاضل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود و استعدادهای قرآنی کشف شود تا در زمینه علوم قرآنی بتوانیم گام‌های بهتری برداریم؛ با توجه به این که فعالیت قرآنی با روح و جان ما آمیخته است، جلسه شورای قرآن باید با دید انگیزش درونی برگزار شود تا ایجاد انگیزش درونی داشته باشد و خروجی آن بهتر از کارهای اداری دیگر باشد./9455 /د102/ص

ارسال نظرات