۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۳۹۱
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

کنگره بزرگداشت آیت الله معزی فردا در دزفول برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت آیت الله محمدعلی معزی دزفولی، 22 اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و استادان حوزه علمیه در دزفول برگزار می شود.
مرحوم آيت الله شيخ محمد علي معزي دزفولي
حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: کنگره بزرگداشت آیت الله محمدعلی معزی دزفولی، 22 اردیبهشت ماه،با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و استادان حوزه علمیه در دزفول برگزار می شود.

امام جمعه دزفول، هویت بخشی بویژه به نسل جوان را از اهداف اصلی برگزاری کنگره آیت الله معزی دزفولی در این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: مردم بویژه نسل جدید ما باید بدانند که دزفول از چه پیشینه ی گهرباری برخوردار بوده و زادگاه چه علما ،فقها و دانشمندان گران سنگی بوده است.

وی با بیان این که موضوع شناخت از پیشینه ،خود بهترین راه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است که باید در همه نقاط کشور از جمله دزفول با برگزاری کنگره های بزرگداشت نظیر کنگره آیت الله معزی مورد توجه قرار گیرد، گفت: با این رویه جوانان ما در مقابل هجمه های دشمنان احساس بی هویتی و بی شخصیتی نمی کنند و توان مقابله پیدا می یابند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع، برگزاری کنگره از اهداف دیگری نظیر معرفی علما و مشاهیر شهرستان و آثار آنان نیز برخوردار می باشد که از دیگر ضروریات فعلی است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی به تشریح زوایایی از شخصیت و زندگی آیت الله معزی دزفولی پرداخت و بیان داشت: مرحوم آیت الله معزی از علما و فقهایی بوده اند که با توجه به آثار به جای مانده از این بزرگمرد ، می توان گفت که دزفول با تمام ظرفیتش در باب تربیت عالمان دینی ،برای ایشان کوچک بوده است.

امام جمعه دزفول یادآور شد: اگر تنها کتاب تجدید الدوارس آیت الله معزی که یک دوره فقه استدلالی است در شهری دیگر یا در یکی از حوزه های علمیه نظیر حوزه نجف یا حوزه علمیه قم منتشر می شد، بدون شک این عالم فقید در زمره علما و مراجع تراز اول جهان تشیع قرار می گرفت./9455/پ202/ص
ارسال نظرات