۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۹۵۲
حجت الاسلام اشکوری:

اجازه نمی دهیم کسی با ادبیات دینی مقابل ولایت بایستد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: با نفس گرم امام زمان(ع) و نائبش حضرت آیت الله خامنه ای چنان بیداری ای در ما ایجاد شده که با هیچ لالایی ای خوابمان نخواهد برد و اجازه نمی دهیم هیچ کسی با ادبیات دینی مقابل ولایت بایستد.
يادواره شهداي مدرسه علميه الهادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اشکوری، استاد حوزه علمیه در  مراسم یادواره شهدایمدرسه علمیه الهادی به شاخص های ولایت مداری پرداخت و افزود: ما از حضرت زهرا سلام الله علیها یادگرفتیم که حیدری هستیم و حیدری می مانیم.

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت اسماعیل علیه السلام بیان داشت: آنها هیچگاه علت صدور این فرمان را از خداوند نپرسیدند زیرا می دانستند که خداوند آنها را به نفس ولایت امتحان فرموده است نه امرولایت.

حجت الاسلام اشکوری پرسش در نفس ولایت را جایز ندانست و تصریح کرد: حاکمیت الهی با امتحان به امر ولایت و نفس ولایت تحقق می یابد. و تنها راه موفقیت در عالم ظاهر و باطن همین است. به همین دلیل خضر نبی علیه السلام موسی علیه السلام را در این دو مورد امتحان کرد.

وی شکل گیری انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در درک ولایت دانست و خاطر نشان کرد: جامعه به این درک رسید و در مسیر ولایت ایستادگی کرد.شهدای ما در امتحان امر ولایت و نفس ولایت سربلند شدند.

استاد حوزه علمیه، علت هدف گیری جایگاه ولایت توسط دشمنان را ناشی از درک آنها از نقش ولایت در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: یک دوره ای می خواستند با ادبیات لیبرالی ولایت را از بین ببرند که روحانیت نگذاشت. خودشان اعتراف کردند که آقای مصباح و شاگردانش جلوی پیشروی این جریان را گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن می خواهد با ادبیات ولایی به ولایت ضربه بزند گفت: آنها می خواهند با جداکردن تولی از تبری به هدف خود برسند. مسیر حاکمیت الهی را با رعایت این دو امر مهم می توان پیمود.امروز همه محب اهل بیت علیهم السلام هستند ولی حب بدون بغض از دشمنان آنها انسان را به جایی نمی رساند.

این کارشناس حوزوی افزود: تولی و تبری به زبان نیست بلکه به عمل و حاکمیت در قلب است.به همین دلیل است که عده ای می گویند من قبول دارم و دوست دارم ولی اطاعت نمی کنند.

وی با بیان این فرمایش امام که "اگر کاری کردید که دشمن برای شما سوت وکف زد بدانید رفتارتان درست نبوده" ادامه داد: این جمله مصداق توصیه تبری است. تنها با تولی امکان ندارد کسی در امتحان نفس ولایت و امر ولایت قبول شود.و کسی که در این مسیر نمره خوبی کسب نکند نمی تواند در صراط مستقیم حرکت کند.

حجت الاسلام اشکوری علت برگزاری چنین نشست هایی را این گونه عنوان کرد: این مجالس برای ایجاد بصیرت و هم پیمانی با کسانی است که با گام برداشتن در مسیر تولی و تبری از ولایت و حاکمیت اسلام دفاع کردند.ایده آل ما این است که همه در امتحان ولایت قبول شویم واعلام می کنیم کسانی که تولی همراه تبری ندارند از ما نیستند.این راه تداوم مسیر شهداست./928/پ202/ص
ارسال نظرات