۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۸۷۰
آیت الله شبستری:

‌گسترش مدارس علوم دینی در کشور با جدیت پی‌گیری شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در بازدید از مدرسه علوم و معارف اسلامی تبریز گفت: گسترش مدارس علوم دینی مسأله‌ای اجتناب ناپذیر است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در بازدید از مدرسه علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرای تبریز اظهار داشت: گسترش مدارس علوم و معارف اسلامی در نظامی که بر پایه احکام الهی و ارزش های دینی بنا نهاده شده، امری اجتناب ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: مدارس صدرا مهم‌ترین نقش را برای آمادگی دانش آموزان دوره دبیرستان برای ورود به حوزه های علمیه ایفا می کنند، از این رو توجه به کیفیت آموزش در این مراکز ضروری است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی یادآور شد: مدارس صدرا باید به لحاظ کیفی در بحث های اسلامی نسبت به سایر مدارس متفاوت باشد، چرا که این مدارس برای گسترش و احیای علوم و معارف اسلامی شکل گرفته اند.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار دقت در گزینش دبیران این مدارس شد و افزود: خروجی مدارس صدرا بایستی افرادی مؤمن، متدین، متخصص و دلسوز به نظام اسلامی ایران باشد.

وی در پایان خواستار توجه بیش از پیش نظام آموزشی کشور نسبت به مسائل تربیتی و اخلاقی در مدارس شد و خاطر‌نشان کرد: علم در سایه اخلاق و معنویت کاربرد اساسی خود را خواهد داشت، دانش آموزان نظام اسلامی همواره بایستی در جهت تعالی معنوی حرکت کنند.

همچنین حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی مدارس صدرا در استان پرداخت و گفت: دارا بودن معدل بالای 17 و قبولی در آزمون ورودی ویژه از شرایط پذیرش دانش آموز در مدارس صدرا است.‌/935/پ202/س
ارسال نظرات