۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۰۸۰
معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی:

پژوهش بدون آزاد اندیشی مفهومی ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گفت: برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه باید بستر مناسب برای آزاداندیشی مهیا شود و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
پژوهش


حجت الاسلام احمد مرادخانی، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: پژوهش در عرصه علوم اسلامی و انسانی از سایر شاخه‌های دانشی از اهمیت بیشتری برخوردار است از این رو باید با استقبال بیشتری روبرو شود.

وی بیان داشت: امروز حاکیمت در کشور اسلامی ایران با دین است و پژوهش دینی می تواند راهگشای مناسبی برای ارتقا و توسعه باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون دین به یک دغدغه عمومی برای همگان تبدیل شده است، ادامه داد: پژوهش‌های دینی در کشور می تواند برای افراد خارج از کشور هم موثر باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه های علمیه متکفل اصلی پژوهش در ساحت دین هستند، ادامه داد: آموزش نقش مهمی در پژوهش دارد به گونه‌ای که آموزش هدفمند می تواند پژوهش را بارور کند.

وی اذعان داشت: متاسفانه حوزه‌های علمیه در بخش آموزش پژوهش، کمی عقب هستند از این رو باید برای کسب تجارب تحقیقاتی طلاب، تمهیدات جدی اندیشیده شود.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: لازم است پژوهش های علمی در دوره کنونی به صورت جمعی انجام شود و روحیات فردی‌گرایانه کنار رود.

وی با اشاره به جایگاه اساسی آزاداندیشی در پژوهش بیان داشت: اگر فردی با هدف رسیدن به نتیجه مشخصی به سراغ تحلیل و سنجش برود، دیگر نمی توان نام پژوهش را بر آن گذاشت.

پژوهشگر حوزه علمیه اظهار داشت: برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه باید بستر مناسب برای آزاداندیشی مهیا شود و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: ترس محققان از بیان مطالب علمی، یک لطمه جدی بر پژوهش است.

این پژوهشگر علوم اسلامی با تاکید بر اینکه باید احساس امنیت برای محققان ایجاد شود، ادامه داد: پژوهشگران با داشتن جرات نظریه پردازی می توانند عالمانه تر به موضوعات بپردازند. /909/ت302/ع


ارسال نظرات