۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۷۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مراسم معنوی اعتکاف در 200 مسجد مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از آمادگی 200 مسجد این استان برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
 اعتکاف
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 200 مسجد استان خبر داد.

وی با اشاره این که ماه رجب، ماه استغفار است و مسیرمان را بیش از بیش باید در چنین ماهی اصلاح کنیم، افزود: این ماه استغفار یعنی طلب غفران و آمرزش به جانب خداوند متعال را بیش از بیش می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است و باید بیش از پیش در جامعه اسلامی گسترش یابد، ادامه داد: این سنت حسنه اسلامی آیینه‌ای است برای این که خود را بشناسیم.

وی با اشاره به این که اعتکاف مراسمی برای خودسازی و تغذیه روح و روان انسان است چرا که انسان از دو بعد جسمانی و روحانی تشکیل شده است و روح نیز مانند جسم نیازمند رسیدگی است، خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت مناسبی است که می‌توان بهترین و بیشترین بهر‌ه‌برداری را از آن داشت و معتکفان باید برای تقویت هر چه بیشتر روحیه معنوی خود بکوشند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که انسان خداجوی در جستجوی فرصتی برای قرب خداوند است، بیان داشت: انسان خود را به جریان عظیم اعتکاف می‌افکند تا رضایت پروردگارش را حاصل کند و در این ایام روحانی از دنیا بریده به حریم امن مسجد که خانه خدا است پناه برده و کلامی غیر از ادعیه و نماز و قرآن بر زبانش جاری نمی‌‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی احیای سنت الهی و حسنه اعتکاف است، اظهار داشت: در چند سال اخیر تلاش ویژه‌ای در احیا و زمینه‌سازی حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای سنت حسنه اعتکاف صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن شرایطی ویژه برای بهره بردن از سنت اعتکاف گفت: خادمان معتکف دارای درجات والایی هستند و این مسأله برای آنان سبب افتخار و مباهات است.

حجت الاسلام شکریان  همچنین با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که مراسم اعتکاف امسال باید با شکوه خاصی با حضور جوانان برگزار شود، گفت: این مراسم معنوی سال گذشته با حضور حدود 17 هزار نفر در 170 مسجد استان برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده ای که از این مراسم می شود، پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 20 هزار نفر امسال در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی همچنین از اعزام روحانی به مساجد برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و بیان داشت: برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی و دیگر برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های این روحانیان اعزامی است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف همه ساله در روزهای سیزدهم  چهاردهم و پانزدهم ماه رجب برگزار می شود، ادامه داد:  توزیع محصولات فرهنگی، کتاب قصه اعتکاف، بروشور احکام و آداب اعتکاف، مسابقه خاطره نویسی و تشکیل حلقه های معرفتی از برنامه های این اداره کل برای معتکفین است./950/پ202/س
ارسال نظرات