۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۷۹۵

راه‌اندازی شعبه مؤسسه آموزشی امام خمینی‌ در اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل از راه‌اندازی شعبه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در اردبیل خبر داد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: شعبه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم امسال در اردبیل راه‌اندازی شده است.

وی خاطر‌‌نشان کرد: این مرکز از طریق آزمون ورودی اقدام به پذیرش 17 طلبه در رشته تخصصی فلسفه کرده که در آینده نزدیک شاهد افزایش ظرفیت پذیرش و همچنین گسترش رشته‌های تخصصی خواهیم بود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که هم اکنون شش حوزه علمیه برادران در استان اردبیل فعال است، ادامه داد: بیش از 300 تفر علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه استان بودند که در آزمون سراسری حوزه های علمیه کشور شرکت کردند.

وی گفت: هم اکنون 160 داوطلب حائز شرایط به مصاحبه حضوری دعوت شده اند که درصدد جذب حداکثر تعداد طلبه با توجه به ظرفیت پذیرش هستیم.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل با بیان این‌که پذیرفته‌شدگان در مصاحبه علمی، در تابستان در دوره اختبار و تثبیت شرکت خواهند کرد، گفت: از پایان این دوره امتحانی کتبی از طلاب شرکت کننده به عمل خواهد آمد و طلابی که موفق به کسب نمرات عالی در آزمون این دوره شوند، به عنوان طلبه پایه اول پذیرفته می‌شوند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: همه طلاب شرکت کننده در دوره اختبار و تثبیت پذیرش در طول این مدت از لحاظ اخلاقی، رفتاری و اعتقادی و علمی مورد گزینش قرار می‌گیرند./935/پ202/س
ارسال نظرات