۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۵۶۹
آیت الله خاتمی:

حذف نورچشمی‌ها موجب سالم شدن نظام اداری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که روزنه پارتی بازی، فساد و توصیه باید در ادارات نظام اسلامی بسته شود، تصریح کرد: حذف مطلق نورچشمی‌ها موجب سالم شدن نظام اداری می‌شود.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییس مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان، رفتار و برخورد عادلانه با مردم را منطق دین خواند و گفت: جلساتی که با هدف خدمت گذاری به مردم انجام می شود، در نظام اسلامی مقدس است.

برگزاری درس اخلاق در جلسات شورای اداری
امام جمعه موقت تهران با ارائه پیشنهادی مبنی بر طرح مباحث اخلاقی در ابتدای جلسات شورای اداری، افزود: درس اخلاق یک فرصت و ضرورت است و باید پای ثابت جلسات شورای اداری باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و ساگرد شهادت آیت الله بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی یک از عوامل مهم سقوط رژیم شاه را فساد نهاد اداری معرفی می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تلاش برای عدم شکل گیری فساد اداری انتظاری است که شهدا از مسؤولان اجرایی دارند.

وی، توجه مطلق به حرف نور چشمی ها را ایجاد کننده فساد اداری دانست و با بیان این که ادای حق مردم به صورت قانونی و از بین بردن زمینه های روزنه های فساد، فساد اداری را کاهش می دهد، گفت: رابطه مداری فساد ایجاد می کند و ضابطه مداری نظام اداری را به صلاح می رساند.

روزنه پارتی بازی، فساد و توصیه باید در ادارات نظام اسلامی بسته شود
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که روزنه پارتی بازی، فساد و توصیه باید در ادارات نظام اسلامی بسته شود، تصریح کرد: حذف مطلق نورچشمی‌ها موجب سالم شدن نظام اداری می‌شود.

آیت الله خاتمی، بینش امانت دارانه در میان مدیران را در ترویج روحیه خدمت گذاری موثر توصیف کرد و افزود: اگر مدیری مسؤولیتش را امانت بداند، همواره در حال عبادت است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه عمل به قانون و قانون گرایی را کاهش دهنده برخوردهای سلیقه ای در مدیریت کلان کشور خواند و خاطرنشان کرد: قانون مداری تضمین کننده سلامت اداری است.

وی با اشاره به موج جدید انتقادها متوجه عملکرد دولت، اظهار داشت: تفکر غالب این بود که با دولت نهم و دهم چتر اصولگرایی در کشور گسترده می شود و این تفکر محقق شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در انتخابات نهم ما در انتخابمان اشتباه نکردیم، تصریح کرد: اگر چنانچه یکی از دو کاندیدای رقیب احمدی نژاد بر سر کار می آمدند، شمشیر را بر ولایت فقیه از رو می بستند.

آِت الله خاتمی همگان را به انصاف در نقد فراخواند و گفت: دولت نهم و دهم بری از ضعف نبوده اما نادیده گرفتن خدمات ارزنده این دو دولت صحیح نیست.

بنده خودم در انتخابات دهم دوره ریاست جمهوری به آقای احمدی نژاد رأی دادم

وی با بیان این که بنده خودم در انتخابات دهم دوره ریاست جمهوری به آقای احمدی نژاد رأی دادم، گفت: به صراحت می‌گویم براساس این مطلب که با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد چتر اصولگرایی بر کشور گسترده می‌شود، در این انتخاب اشتباه نکردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که داشتن استانداران، فرمانداران، مدیران کل اصولگرا در سطح کشور یکی از آرزوهای ما بود، افزود: خوشبختانه مدیران دولت نهم به صورت شبانه روزی مشغول خدمت هستند و امروز تحول بسیار خوبی دراین بخش به وجود آمده است.

روحانیت همواره مستقل بوده و هیچ گاه با کسی عقد اخوت نبسته است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که البته نقدهایی هم از سوی روحانیت بر عملکرد دولت آغاز شده است، گفت: روحانیت همواره مستقل بوده و هیچ گاه با کسی عقد اخوت نبسته است.

آیت الله خاتمی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع حق و عدالت بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر روحانیت روزی از شخصی حمایت کرده و او را تأیید کرده این بدان معنا نیست که آن فرد هر کاری خواست تا آخر انجام دهد و مورد تأیید قرار گیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات