۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۷۵۴
در اهواز؛

طرح بزرگ بصیرت دینی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاح طرح بزرگ بصیرت دینی ویژه یک هزار هیأت مذهبی استان خوزستان در اهواز برگزار شد.
مراسم افتتاح طرح بزگ بصيرت ديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم افتتاح طرح بزرگ بصیرت دینی ویژه یک هزار هیأت مذهبی استان خوزستان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، محمدحسن بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه اهواز و دیگر مسؤولان محلی و استانی در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سروستانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم ایجاد رابطه‌ای صمیمی بین هیأت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان است.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام  حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که مسؤولان هیأت های مذهبی باید ارزش کار خود را بدانند، ابراز داشت: خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کاری ارزشی و بزرگ است از این رو باید مواظب باشیم این نعمت بزرگ الهی را با چیزی اندک و ناچیز معامله نکنیم.

امام جمعه موقت اهواز به وظیفه مسؤولان هیأت های مذهبی در قبال دیگران اشاره کرد و گفت: ابتدا باید خود شخص به نقطه مطلوب و جامعی از یک شخصیت انسانی رسیده باشد تا بتواند دست دیگری را برای خدمت به اهل بیت(ع) بگیرد.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: در درجه اول انسان باید خودش رهیافته و هدایت شده باشد تا بتواند دیگران را برای انجام کارهای حسنه و خوب همراهی کند.

در بخش بعدی این مراسم حجت الاسلام بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، سازمان تشکیلاتی هیأت های مذهبی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بی‌ریایی در خدمت به اهل بیت(ع)، وحدت و هم سویی مهمترین ویژگی موجود در هیأت های مذهبی است که نهادهای دیگر کشور باید از این ویژگی ها الگو برداری کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه سخنان خود ابراز داشت: هیأت های مذهبی با توجه به مسایلی که در جهان اسلامی اتفاق می‌افتد رسالت خود را پیش ببرند.

حجت الاسلام بلک با تأکید بر اهمیت حضور هیأت‌های مذهبی و حسینیه‌ها در مناطق محروم استان خوزستان خاطرنشان کرد: وجود اماکن مذهبی در مناطق حاشیه‌ای استان خوزستان می‌تواند تأثیر به سزایی در خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

در بخش دیگری از این مراسم، حجازی، استاندار خوزستان، با تأکید بر این که موظفیم زیر پرچم ولایت فقیه، حمایت خود را از حرکت عظیم هیأت های مذهبی انجام دهیم، بیان داشت: باید همه فعالیت های دینی، فرهنگی و عقیدتی را هماهنگ در جامعه انجام دهیم و وظیفه اصلی ما حمایت از این حرکت ها است.

وی موضوع بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه امروزی را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: در فتنه سال 88 دشمنان ایران اسلامی مصمم بودن که نظام اسلامی ایران را از پا دربیاورند ولی این بصیرت و بینش مردم مانند سپری آهنین در برابر خواسته های شوم آنان ایستادگی کرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان، با بیان این که دین هیچ گاه از سیاست جدا نیست، اذعان داشت: در محافل مذهبی از خطبا و علما دعوت بعمل بیاوریم و بصیرت مردم را افزایش دهیم.

در بخش پایانی این مراسم، حجت الاسلام روحانی نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، هیأت های مذهبی را از مردمی ترین نهادهای نوپای مردمی در سطح جهان دانست و گفت: این هیأت‌ها تشکیل شده اند تا معارف اصیل و ناب اهل بیت(ع) را در سطح جهان گسترش دهند و با الگو برداری از سیره زندگانی این عزیزان جامعه را به سوی روشنایی و نورانیت هدایت کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با بیان این که تا فرا رسیدن ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) هیأت های مذهبی تلاش خود در نشر معارف اصیل و ناب اهل بیت(ع) انجام می دهند، ابراز داشت: رسالت اصلی پیدایش هیأت های مذهبی دفاع از آرمان های اهل بیت(ع) و نشر معارف و سیره زندگانی این بزرگواران در سطح جامعه است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد، هیأت های مذهبی را پیشگام مقابله با اندیشه های جریان های انحرافی دانست و ابراز داشت: از دوران انقلاب اسلامی ایران تاکنون هیأت های مذهبی در مقابله با جریان های انحرافی و عرفان های نوظهور مانند فرقه ضاله وهابیت، بهائیت و گروه های شیطان پرستی پیش قدم دیگر نهادها بوده اند.

گفتنی است در پایان این مراسم به پاس تقدیر و تشکر از زحمات مسؤولان هیأت های مذهبی خوزستان به مسؤولان این هیأت ها کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اهدا شد./9461/پ202/ع

ارسال نظرات