۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۷۵۹
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

هیأت های مذهبی از مردمی ترین نهادهای مردمی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیأت های مذهبی در هرجا که دشمن قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را داشت حضوری فعال و چشمگیر داشتند که نومونه بارز آن در فتنه سال 88 دیده شد.
حجت الاسلام روحاني، معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات کشور، صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بزرگ بصیرت دینی ویژه یک هزار هیأت های مذهبی خوزستان که در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد، با تأکید بر این که هیأت‌های مذهبی در طول تاریخ زیر پرچم ولایت گام برداشته‌اند خاطرنشان کرد: حرکت و فرهنگ عظیم و بزرگ حضرت امام حسین علیه السلام با وجود هیأت های مذهبی در سطح جهان گسترش یافته است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد، هیأت های مذهبی را از مردمی ترین نهادهای مردمی در سطح جهان دانست و گفت: این هیأت‌ها تشکیل شده‌اند تا معارف اصیل و ناب اهل بیت(ع) را در سطح جهان گسترش دهند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با بیان این که تا فرا رسیدن ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) هیأت های مذهبی تلاش خود در نشر معارف اصیل و ناب اهل بیت(ع) انجام می دهند، ابراز داشت: رسالت اصلی پیدایش هیأت های مذهبی دفاع از آرمان های اهل بیت(ع) و نشر معارف و سیره زندگانی این بزرگواران در سطح جامعه است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد، هیأت های مذهبی را پیشگام مقابله با اندیشه های جریان های انحرافی دانست و ابراز داشت: از دوران انقلاب اسلامی ایران تاکنون هیأت های مذهبی در مقابله با جریان های انحرافی و عرفان های نوظهور مانند فرقه ضاله وهابیت، بهائیت و گروه های شیطان پرستی پیش گام دیگر نهادها بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بزرگان نظام اسلامی ایران معتقدند جریان انحرافی که به تازگی در ایران اسلامی بوجود آمده است برابر با همه جریان های انحرافی ایجاد شده در طول سی سال انقلاب اسلامی ایران است.

این مقام مسؤول، با اشاره به این که هیأت‌های مذهبی باید بصیرت و روشن بینی افکار عمومی را افزایش دهند، اذعان داشت: هیأت های مذهبی آگاه باشند که فتنه در هر برهه ای از زمان وجود دارد و هیأت‌ها باید با نور ایمان اهل بیت(ع) و فکر انقلابی خود غبار فتنه را از سطح جامعه پاک سازی کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به تبیین نقش هیأت های مذهبی در حل مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره و تصریح کرد: همواره بسیاری از مشکلات جامعه بوسیله وجود افرادی روشن بین و آگاه در هیأت های مذهبی حل می‌شود.

حجت الاسلام روحانی، در پایان سخنان خود تشکل ها و هیأت های مذهبی را سربازان تام الاختیار ولایت فقیه معرفی کرد و اذعان داشت: این هیأت ها در هرجایی که دشمن قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را داشت حضوری فعال و چشمگیر داشتند که نومونه بارز آن در فتنه سال 88 دیده و با هوشیاری ملت و هیأت های مذهبی غبار این فتنه از سطح جامعه پاک شد./9461/پ202/ع

ارسال نظرات