۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۷۹۸
آیت الله موسوی جزایری:

مردم برای مسائل دنیوی و اخروی به روحانیت اعتماد می کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری گفت: همواره در طول تاریخ مشاهده شده است که شیعیان برای حل مسایل دنیوی، اخروی و شرعی خود به روحانیان و علما مراجعه می کنند؛ از این رو مردم به صاحبان لباس روحانیت برای دین و دنیا خود اعتماد دارند.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در جشن بزرگ عید مبعث پیامبر اکرم(ص) که در بیت دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، با بیان این که لباس روحانیت، لباس پیامبر اکرم(ص) است، اظهار داشت: در روز عید غدیر نیز پیامبر(ص) افزون بر اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع)، عمامه خود را از سر برداشته بر روی سر مبارک امیرالمؤمنین نهادند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که امیر مؤمنان(ع) می خواستند محبت های رسول الله را تجدید خاطر کنند عمامه پیامبر را بر سر خود می گذاشتند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که شیعیان جهان ارزش خاصی را برای لباس روحانیت قائل هستند، اظهار داشت: همواره در طول تاریخ مشاهده شده است که شیعیان برای حل مسایل دنیوی، اخروی و شرعی خود به روحانیان و علما مراجعه می کنند؛ از این رو مردم به صاحبان لباس روحانیت برای دین و دنیا خود اعتماد دارند.

مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم مبنی بر «أنا مدینه العلم و علی بابها»، اذعان داشت: همه دانشمندان، فرهیختگان و بزرگان علم امام علی(ع) را الگوی خود در علم قرار می دهند و ناتوان از آن هستند که قطره ای از دریای علوم امام علی(ع) را به دست آورند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در این حدیث پیامبر فرموده اند که امام علی(ع) در شهر علم است یعنی وجود ختمی مرتب حضرت محمدمصطفی(ص) شهر و جهانی از علم، کرامت و فضایل معنوی است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: روز مبعث حضرت رسول الله، روز مسؤلیت نیز است چراکه با مبعوث شدن پیامبر در این روز ایشان وارد دریای بیکرانی از مسؤلیت ها شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: قومی پیامبر را آزار اذیت می کردند، به ایشان سنگ می زدند و توهین می کردند همواره مورد دعای حضرت رسول قرار می گرفتند و ایشان برای هدایت و نجات آنان از ظلمات دست به دعا می شدند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام جلال جابریان اصل، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، به بیان فضایل و کرامات پیامبر اکرم(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت رسول(ص) معلمی نمونه بودند که در دوران خود افرادی را تحویل جامعه دادند که هدایت گر و ارشادگر مردم در آن دوران بودند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به منابع متعددی از کتب نویسندگان غربی در مورد پیامبر اکرم(ص)، گفت: برخی از نویسندگان این کتب، تألیفاتی را نگاشته اند که ضدیت خود با اسلام را نشان داده اند اما زمانی که با عظمت و بزرگی پیامبر اسلام(ص) مواجه می شوند از عشق و علاقه خود به پیامبر اسلام سخن می گویند.

گفتنی است، در این مراسم سه تن از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) به مناسبت عید بزرگ مبعث به لباس مقدس و مبارک روحانیت ملبس شدند./9461/پ202/س
ارسال نظرات