۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۹۳۱
به منظور احیای زیارت رجبیه صورت گرفت؛

پیاده روی صبحگاهی مردم مشهد به سوی حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ مردم مشهد در حرکتی خودجوش در طول ماه مبارک رجب هر روز با پای پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)
حجت الاسلام نورمحمد نظری، از اساتید حوزه علمیه مشهد و امام جماعت مسجد ابوالفضلی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری طرح پیاده روی صبحگاهی به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) در طول ماه رجب خبر داد و گفت: این طرح برای هشتمین سال متوالی و با هدف احیای زیارت رجبیه انجام شد.

وی با اشاره به مهجوریت مساجد و نیز عدم اگاهی کافی مردم از فضایل ماه رجب اظهار داشت: در این طرح که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است، انان به زیارت حضرت رضا(ع) که پس از زیارت خانه خدا از زیارات موکد در ماه رجب است، مشرف می شوند.

حجت الاسلام نظری این طرح هر روز پس از نماز صبح، از محل مسجد ابوالفضلی واقع در بلوار طبرسی مشهد آغاز شده و ضمن مداحی، منقبت خوانی و پذیرایی در طول مسیر به حرم مطهر امام رضا(ع) ختم می شود.

این استاد حوزه با اشاره به برگزاری مراسم سخنرانی و قرائت زیارت رجبیه ویژه شرکت کنندگان در طرح در محل رواق دارالهدایه حرم مطهر، ابراز داشت: این حرکت خودجوش، فضای پرنشاط معنوی در منطقه ایجاد کرده و با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع، بیش از نه هزار تن از مردم مشهد در طول ماه مبارک رجب در قالب این طرح به حرم مطهر مشرف شده‌اند./930/پ203/س





ارسال نظرات