۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۰۴۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

گسترش فرهنگ مهدوی بالندگی جامعه را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، مهدویت را اندیشه های نجاتبخش معرفی کرد و گفت: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی جامعه می شود.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جلسه ستاد مهدویت و برنامه‌های اعیاد شعبانیه با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان، خواستار برنامه ریزی مناسب دستگاه های دینی و فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ انتظار در جامعه شد.

وی اندیشه مهدویت را رویکردی امید بخش و متعالی برای بشریت دانست و با بیان این که گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی جامعه می شود، افزود: امروز همه توان متولیان دینی جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه به کار گرفته شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این مطلب که مردم امام زمان‌(عج) خود را دوست می‌دارند و در این خصوص هیچ شکی وجود ندارد، اظهار داشت: اما عمق بخشیدن به این اشتیاق، ارتقای معرفت مردم و ترویج اندیشه مهدویت در جامعه به یک برنامه‌ریزی مناسب و کار شبانه‌روزی نیازمند است.

حجت الاسلام حسینی، تهیه آثار فرهنگی و هنری در زمینه اندیشه مهدوی و استفاده از ابزار رسانه ملی را از‌ روش‌های مؤثر در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه برشمرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که باید منتظران واقعی امام زمان‌(عج) به شناخت درستی از این فرهنگ برسند، ادامه داد: تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت است.

وی گفت: دشمن با تحریف واقعیت‌های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب‌هایی را به جوامع شیعه وارد می‌کند، بنابراین وظیفه اصلی مسؤولان ابتدا شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره درطول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند، ادامه داد: مهدویت اندیشه‌ای سازنده است و اندیشه انتظار را به دنبال دارد و دارای تاثیرگذاری تربیتی و انسان سازی است.

وی در ادامه در تبیین مسأله مهدویت و ظهور امام عصر(عج) گفت: باید اعتقاد به امامت به عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود و روایت از پیامبراکرم(ص) است که می‌فرمایند هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش‌ها و همان فرهنگ دین است و همان‌ گونه که انتقال ارزش‌های دینی بدون ظرافت‌های خاص خود ممکن نیست، انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی (عج ) نیز ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است.

وی با بیان اینکه اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران ظهور امام عصر(عج) است، بیان داشت: امروز متولیان دینی و فرهنگی نظام اسلامی رسالت سنگینی در خصوص مسئله مهدویت دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، باور عمیق مسلمانان به مهدویت را سبب دشمنی کینه توزان این اندیشه متعالی دانست و خاطرنشان کرد: این باور عمیق و اعتقاد قلبی مسلمان به مسأله مهدویت و ظهور موجب شده است تا استکبارگران و فرصت‌طلبان با جعل اسناد و وقایع، به سوء برداشت از اندیشه ناب مهدویت بپردازند./950/پ202/س
ارسال نظرات