۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۱۵۹
آیت الله نوری همدانی:

امام خمینی راه نجات را به ملت ها نشان داد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، امام خمینی(ره) را فقیهی برجسته، عارف، جهاد گر و حماسه آفرین معرفی کرد و گفت: ایشان با اقتدار فریاد برآورد و راه نجات را به ملت ها نشان دادند.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شب گذشته در دیدار مردم قزوین در مسجد النبی این شهر به مسأله حکومت اشاره کرد و با بیان این که این موضوع در زندگی بشر از اهمیت والایی برخوردار است، گفت: مسأله حکومت و رهبری اثرگذارترین موضوع در جهان است و نقش مهمی را در سازندگی فکری ایفا می کنند.

وی با اشاره به این که خداوند با آفرینش هر موجودی راه سعادت و تکامل را نیز به او نشان داده است، افزود: هدایت تکوینی و تشریعی به عنوان دو موضوع مهم در عالم هستی وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که هدایت تکوینی در عالم جماد، نبات و حیوانات وجود دارد، ادامه داد: اما هدایت تشریعی در عالم انسان وجود دارد چراکه انسان یک موجود مختار و با اراده است و خداوند، آیات قرآن و آثار اسلام، هدایت است.

این مرجع تقلید با بیان این که این هدایت و راهنمایی در موضوع حکومت و رهبری نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال از آنجایی که برای همه موجودات خود عنایت خاصی دارد دراین مسأله مهم نیز راهنمایانی فرستاده است.

وی از پیامبران و ائمه اطهار(ع) به عنوان راهنمایان بشر یاد کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان هادی و راهنمای بشر که از سوی خداوند متعال برگزیده شد برای مردم تبیین کردند که بعد از وی نیز هادیان وجود دارند که در رأس حکومت اسلامی قرار خواهند داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به امامت حضرت علی(ع) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) خود امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان رهبر و راهنمای حکومت اسلامی معرفی کردند، اما درآن دوره انحرافاتی به وجود آمد و حکومت های منحرف به روی کار آمدند و زمینه عقب ماندگی مسلمانان را فراهم کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی مسایل در تاریخ ایران، با بیان این که حکومت های ستمکار راه استکبار و استعمار را به کشور باز کردند، ادامه داد: متأسفانه در چند دوره طولانی شاهد حضور برخی کشورهای استعمارگر در ایران بودیم.

وی در بخش دیگری ازذسخنان خود به نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) برای مقابله با حکومت فاسد پهلوی اشاره کرد و گفت: امام راحل به عنوان یک فقیه برجسته، عارف، جهاد گر و حماسه آفرین با اقتدار فریاد برآورد و راه نجات راه به ملت ها نشان دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که قبل از نهضت امام راحل اسلام بدون حکومتی اسلامی، ظلم ستیزی؛ استکبار ستیزی و فرهنگ ناب ایثار و شهادت مانده بود، ادامه داد: اما امام راحل با تشکیل یک حکومت اسلامی همه این مسائل را بار دیگر احیا کرد.

وی در ادامه سخنان خود اسلام ناب، مردم و ولایت فقیه را سه رکن مهم و اساسی در نگهداری انقلاب دانست و گفت: در کنار این مسایل ما نیازمند یک الگو هستیم که آنهم حضرت سیدالشهدا است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، از اسلام ناب به عنوان رکن و اساس انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی احیاگر اسلام ناب در قرن حاضر هستند.

وی از نقش آفرینی مردم به عنوان دومین رکن پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و افزود: امام راحل با پشتوانه عظیم مردمی توانست این نهضت عظیم اسلامی را به پیروزی برساند و ایشان همان کاری را انجام داد که پیامبر گرامی اسلام در چندین قرن گذشته دنبال می کردند.

این مرجع تقلید، ولایت فقیه را سومین رکن انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و با بیان این که مسأله ولایت فقیه یک امر مهم در نظام اسلامی به شمار می رود، گفت: امروز نیز شخصیتی فقیه، فرزانه، مدیر، مدبر، حکیم، عادل و با تقوا در رأس حکومت اسلامی قرار دارند که افتخاری برای جهان اسلام محسوب می شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نظامی ولایی و برپایه اصل مترقی ولایت فقیه معرفی کرد و ادامه داد: امروز حکومت اسلامی ایران یکی از مشروع ترین حکومت های دنیا محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش های مختلف صنعتی، پزشکی، نظامی و علمی اشاره کرد و گفت: همه این توامندی ها و پیشرفت ها مدیون خون شهدای گرانقدر است.

این مرجع تقلید همچنین به صدور ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به دیگر نقاط دنیا اشاره کرد و با بیان این که خیزش های امروز خاورمیانه برگرفته از انقلاب اسلامی است، ادامه داد: حتی این ارزش ها به بسیاری از کشورهای اروپایی نیز صادر شده است.

وی شهدا را سرمایه های گرانقدر انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز در همه شهرها، روستاها و محله ها شهدایی را مشاهده می کنیم که جان خود را برای پیروزی و زنده نگاهداشتن حکومت اسلامی نثار کرده اند و وظیفه ما است که پاسدار خون شهدا باشیم و برای حفظ و نگهداری نظام تلاش خود را مضاعف کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه، قزوین را منطقه ای عالم پرور معرفی کرد و اظهار داشت: علمای زیادی از این منطقه برخاستند و از این رو این شهر قزوین خاستگاه علما و محققان بزرگ بوده است، مردم این دیار همیشه به مساله حکومت توجه داشته اند و از آغاز پیدایش انقلاب نیز در صف مقدم مبارزه به استکبار بودند./950/پ202/ج
ارسال نظرات