۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷
عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان؛

برگزاری نخستین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خوزستان، اجرای مراسم سرودخوانی1177 نفری همزمان با ولادت امام زمان(عج) در دزفول، اجرای طرح سفیران قرآن و عترت و برگزاری دوره‌های علوم قرآنی عناوین چند خبرکوتاه از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری نخستین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خوزستان، اجرای مراسم سرودخوانی1177 نفری همزمان با ولادت امام زمان(عج) در دزفول، اجرای طرح سفیران قرآن و عترت در خوزستان و برگزاری دوره‌های علوم قرآنی در کانون معراج اهواز عناوین چند خبرکوتاه از استان خوزستان است.

برگزاری نخستین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خوزستان

نخستین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خوزستان در سال 90 ساعت 9:30 دوشنبه، بیستم تیرماه در سالن همایش فنی و تخصصی اهواز برگزار خواهد شد؛ این همایش به توجیه برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان خوزستان در سال 90 اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش سیدموسی بلادیان، دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان، سخنران نخستین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خوزستان خواهد بود.

یادآورمی‌شود؛ این همایش از سوی ستاد اقامه نماز استان خوزستان به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار می‌شود.

اجرای مراسم سرودخوانی1177 نفری همزمان با ولادت امام زمان(عج) در دزفول

حاجیه کوکبی، مدیر مؤسسه حضرت مریم(س) شهرستان دزفول‌ اظهار داشت: سرودخوانی شعر «شاید این جمعه بیاید» ساعت 9، شنبه، بیست و پنجم تیرماه همزمان با نیمه شعبان با حضور 1177 دختر در رده‌های مختلف سنی اجرا خواهد شد.

مدیر مؤسسه حضرت مریم(س) با بیان این که این دختران از مهدقرآن «حضرت مریم(س)» دزفول، کانون دزفول، پایگاه بسیج شهرستان دزفول انتخاب می‌شوند. افزود: موسیقی این سرود به صورت CD تهیه شده است و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است؛ این برنامه به مناسبت 1177 سالگرد تولد امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزارکننده اصلی این برنامه مذهبی- فرهنگی کانون «هدی» دزفول است و هدف از این برنامه ایجاد وحدت بین ارگان‌های فرهنگی است؛ این ویژه‌برنامه در مصلی شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

اجرای طرح سفیران قرآن و عترت در خوزستان

میثم ساکی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استانی خوزستان اظهار داشت: طرح سفیران قرآن و عترت در قالب محافل انس با قرآن و ولایت در خصوص دفع شبهاتی که به ولایت و عترت و قرآن وارده شده است، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح برای مقابله با این شبهات تدوین شده است و توسط هسته پژوهشی مؤسسه قرآنی قدر هویزه در مناطق مورد هجوم و مناطقی که این شبهات وارد شده است، اجرا می‌شود؛ این طرح در شش ماهه نخست سال 90 به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، طرح به صورت بهتر و گسترده‌تر در سراسر استان اجرا خواهد شد.

برگزاری دوره‌های علوم قرآنی در کانون معراج اهواز

دوره‌های علوم قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در کانون معراج اهواز برگزار می‌شود؛ این دوره‌ها که شامل کلاس‌های روخوانی سطح 1 و 2،‌ تجوید و صوت و لحن و طرح قرآنی 1445 (سوره انفال) است از چهارم تیرماه آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، در این دوره‌های آموزشی که ویژه آقایان است بیش از 100 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان و طلاب حضور دارند؛ مدرسان این دوره‌ها که تا اول شهریورماه ادامه خواهد داشت، عدنان آلبوعفری، جعفر فاضلی، سعید الهایی و محمود یزدی هستند.

همچنین به پذیرفته‌شدگان در این دوره‌ها مدرکی معتبر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اعطا می‌شود. /9455/د102/س
ارسال نظرات