۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۶۷۰

چند خبر کوتاه از استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ بازسازی کلی بقعه هفت شهیدان مسجدسلیمان، ساخت برنامه «صلاه الجمعه» در صدای مرکز خوزستان و افتتاح صندوق قرض الحسنه راسخون شعبه خوزستان چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بازسازی کلی بقعه هفت شهیدان مسجدسلیمان، ساخت برنامه «صلاه الجمعه» در صدای مرکز خوزستان و افتتاح صندوق قرض الحسنه راسخون از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

طرح بازسازی کلی بقعه هفت شهیدان مسجدسلیمان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، طرح توسعه و بازسازی کلی بقعه متبرکه هفت شهیدان شهرستان مسجدسلیمان با حضور استاندار خوزستان، سرپرست اداره کل اوقاف خوزستان و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی کلید خورد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی، سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با بیان این که بقعه متبرکه هفت شهیدان شهرستان مسجدسلیمان توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان مورد بازسازی کلی و توسعه قرار می گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر هفت بقعه دیگر نیز در حال توسعه و مرمت کلی می باشند.

وی با بیان این که این طرح جامع از دو سال قبل تهیه شده است، تصریح کرد: فضای قبلی این بقعه 250 متر بوده و قرار بر این است که به 12000متر مربع افزایش یابد.

حجت الاسلام میرمحمدی، در ادامه افزود: ساختمان جدید بقعه شامل فضاهای زیارتی و فرهنگی از جمله تربت خانه، صحن مطهر، کتابخانه، مجتمع ورزشی و سالن چند منظوره، مجتمع درمانی، پارکینگ و دیگر فضاهای فرهنگی و گردشگری برای رفاه حال زائران خواهد شد.

گفتنی است روستای هفت شهیدان در نزدیکی شهرستان مسجدسلیمان در شمال استان خوزستان واقع شده که هفت تن از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در یک بقعه مدفون می باشند.

ساخت برنامه «صلاه الجمعه» در صدای مرکز خوزستان
«صلاه الجمعه» عنوان برنامه ایست که به تهیه کنندگی حیاوی در شبکه استانی صدای مرکز خوزستان با هدف نقل خطبه های عربی امامان جمعه استان خوزستان از نقاط مختلف استان به مدت 30 دقیقه تولید می شود.

شایان ذکر است برنامه «صلاه الجمعه» با گویندگی عادل عفراوی، ماهی چهار بار به روی آنتن خواهد رفت که شامل آیتم هایی همچون پخش خطبه، کلام گوینده و پالس ابتهال می باشد.

صندوق قرض الحسنه راسخون شعبه خوزستان افتتاح می شود

عدنان لویمی، رییس صندوق قرض الحسنه راسخون شعبه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که نخستین صندوق قرض الحسنه راسخون شعبه خوزستان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور مسئولان کشوری و استانی در اهواز افتتاح می شود، اظهار داشت: هدف از راه اندازی این صندوق، ایجاد تسهیلات برای خدام بقاع متبرکه، خدام مساجد، هیئت های امنای مساجد و بقاع در سطح خوزستان و همچنین عموم مردم می باشد.

وی با اشاره به این که تمام تسهیلات صندوق قرض الحسنه راسخون از طریق وام قرض الحسنه پرداخت می شود، گفت: تمام پرداختی های اوقاف در سطح استان خوزستان از قبیل اجاره های مربوط به رقبات مساجد، حق الزحمه خدام و همچنین اعتبارات وصولی از سازمان اوقاف از طریق این صندوق صورت می گیرد.

رییس صندوق قرض الحسنه راسخون شعبه خوزستان، در پایان افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با سازمان اوقاف، افتتاحیه صندوق راسخون شعبه خوزستان در تاریخ بیست وششم تیرماه سال جاری همزمان با نیمه شعبان، سالروز ولادت امام عصر(عج) برگزار شود.

ساخت برنامه «احلی الشهور» در سیمای خوزستان

برنامه «احلی الشهور» به تهیه کنندگی حسن زبیدی از سیمای عربی مرکز خوزستان در ایام ماه مبارک رمضان به صورت زنده تولید خواهد شد.

این برنامه که نام فارسی آن بهترین ماه ها است به شکل میزگرد و با حضور کارشناسان، به تفسیر موضوعی قرآن کریم در سه مبحث کلی اخلاقیات، عبادات و عقاید می¬پردازد.

در هر برنامه موضوعات خاص قرآنی مرتبط با آن برنامه مورد بررسی قرار می¬گیرد و ضمن بهره گیری از کارشناسان مسائل مذهبی از قاریان و حافظان جوان نیز استفاده می شود.

این برنامه که به زبان عربی می باشد شامل آیتم های همچون دعا، گزارش از برنامه های مساجد، تواشیح و ابتهالات و همچنین معرفی قاریان و حافظان قرآنی به کارگردانی قاسم عبادی هر روز از اول ماه مبارک رمضان به مدت 45 دقیقه به روی آنتن می رود./9463/پ203/س
ارسال نظرات