۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۸۰۹

دیدار جوانان نخبه خوزستانی با آیت الله موسوی جزایری

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته جوان، جمعی از جوانان نخبه خوزستانی با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار کردند.
ديدار جوانان نخبه خوزستاني با آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با هفته جوان جمعی از جوانان نخبه خوزستانی ظهر امروز با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار کردند.

در بخش نخست این دیدار، امام جمعه اهواز، نسل جوان را موتور محرک یک جامعه پویا و ایده آل دانست و گفت: همت بلند، ریسک پذیری و تلاش برای رساندن جامعه به ساحل نجات و سربلندی، کار نسل جوان در یک جامعه شکوفا است.

مدرس درس خارج فقه و اصول، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در دوران پیامبر اکرم(ص)، زمانی که ایشان دعوت نورانی و جهانی خود را برای گرایش مردم به دین مبین اسلام آغاز کرد، بیشترین کسانی که به دعوت حضرت رسول الله(ص) لبیک گفتند قشر جوان آن دوران بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جوان زیبا رویی به نام مصعب بن عمیر برای معرفی دین مبین اسلام و دعوت مردم به آن از سوی پیامبر اکرم(ص) به شهر مدینه اعزام شد که نشان از اعتماد پیامبر به جوانان بود.

امام جمعه اهواز، تصریح کرد: با گذشت سی سال از انقلاب پرافتخار ایران اسلامی مشاهده می شود که مانند انقلاب اسلامی ایران در کشورهای منطقه به دست جوانان غیور و شجاع عربی رخ داده که این واقعه بسیار مهم و همه معادلات منطقه را به هم زده است.

آیت الله موسوی جزایری، جوانان را درخت تنومند انقلاب مردم کشورهای عربی در منطقه دانست و ابراز داشت: بزرگان جریان های سیاسی و مذهبی در کشورهای تونس، مصر، بحرین و لیبی به جوانان اقتدا می کنند و انقلاب خود را «‌ثوره الشباب» نامیده اند.

در بخش پایانی این دیدار عباس نوری، مدیر اداره‌کل امور جوانان خوزستان، تصریح کرد: در برهه کنونی بستر لازم و جامع برای ورود جوانان به عرصه مدیریت اسلامی کشور مهیا شده است.

وی، ادامه داد: ستاد بزرگداشت هفته جوان در خوزستان، برنامه‌های متنوعی را با شعار «جوان، تلاش و نشاط، بصیرت و انتظار» پیش‌بینی کرده است که جهت گیری اصلی این برنامه ها تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی و زندگانی حضرت علی اکبر(ع) است.

مدیر اداره‌کل امور جوانان خوزستان، از اجرای 100 برنامه متنوع ویژه هفته جوان در خوزستان خبرداد و اذعان داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، خانواده‌های معظم شهدا و استاندار خوزستان جهت بررسی مشکلات، برگزاری مراسم جشن بزرگ هفته جوان و تقدیر از 11 جوان برتر خوزستانی به مناسبت 11 شعبان، توزیع بسته‌های فرهنگی و استفاده رایگان جوانان از مراکز درمانی، ورزشی، باستانی و تاریخی بخش مهمی از برنامه های اداره کل امور جوانان خوزستان در هفته جوان است./9461/پ202/س
ارسال نظرات