۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۹۲۲۵
با حضور شخصیت های حوزوی؛

یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در قم گرامی داشته شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین مهندسی با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردمی در شهر مقدس قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين مهندسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی عضو فقید هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی شامگاه چهارشنبه با حضور علما، شخصیت های حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع تقلیدت و اقشار مختلف مردمی در شهر مقدس قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که در حسینه شهدای قم واقع در خیابان صفائیه برگزار شد، آیت الله رضا استادی امام جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، شماری از اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اساتید و فضلای حوزه و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند.

حاضران در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین مهندسی با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره آن عالم ربانی و استاد برجسته حوزه علمیه قم را گرامی داشتند و برای وی علو درجات از درگاه احدیت مسالت کردند.

حجت الاسلام مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین مهندسی، به تبیین ابعاد شخصیت علمی و اخلاقی آن مرحوم پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از علما به عنوان وارثان انبیا و اولیا الهی و مرزبانان دین یاد کرد و با اشاره به شاخصه های اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مهندسی، بیان داشت: آن مرحوم شخصیتی مردمی، متواضع و عالمی عامل بود.

در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین مهندسی پیام تسلیت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید به مناسبت ارتحال وی قرائت شد.

در بخشی از پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آمده است: فقدان اسفناک عالم جلیل القدر جناب حجت السلام والمسلمین مرحوم حاج محمد مهدی مهندسی(رحمه الله علیه) را که عمری به نشر اسلام و تربیت طلاب و فضلاء سپری نمود به امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای موسوی و جامعه روحانیت و خاندان محترمش و مردم شهید پرور شهرستان آباده تسلیت عرض نموده، خداوند روح پاکش را غریق رحمت و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین مهندسی شامگاه دوشنبه به دلیل سکته قلبی در بیمارستان کسری تهران دارفانی را وداع گفت، پیکر آن مرحوم پیش از ظهر چهارشنبه در قم تشییع و پس از اقامه نماز توسط تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) در کنار مقبره آیت الله شهید مفتح به خاک سپرده شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات