۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۵۷۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حجاب عامل حفظ جایگاه و کرامت زنان در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: بحث حجاب مساله روز است و باید کارشناسی شود تا نتیجه آن در جامعه پیاده شود.
آيت الله نمازي


آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مساله حجاب را یکی از احکام ضروری اسلام توصیف کرد و بیان داشت: تمام کسانی که به قرآن اعتقاد دارند، باید به مساله حجاب توجه داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: از نگاه اسلام تفاوتی میان زن و مرد نیست و مبنای مقام و فضیلت، مرد و زن بودن نیست بلکه بندگی خداست.

آیت الله نمازی با بیان اینکه اسلام در راستای حفظ جایگاه زن تمهیداتی اندیشیده است، گفت: زنان سرمایه‌های اجتماعی هستند و نباید در معرض سوء‌استفاده قرار گیرند چرا که طهارت و پاکی زن باعث پاکی و طهارت خانواده است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: حجاب یکی از اوصاف حضرت زهرا(س) است، روزی پیامبر اکرم(ص) از حضرت زهرا (س) در مورد زن نمونه پرسیدند، آن حضرت فرمود: بهترین فضیلت برای یک زن مسلمان این است که چشمش به مرد نامحرم نیافتد و بیگانه و نامحرمی هم او را نبیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: باید ابعاد گوناگون زندگی حضرت زهرا(س) از جمله خانه‌داری، شوهر داری و فرزندداری ایشان مورد بحث قرار گیرد تا الگوی‌های مدیریتی در جامعه اسلامی تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه باید اصول اعتقادی و اخلاقی فاطمی در جامعه رعایت شود، گفت: ما تا نقطه مطلوب فاصله داریم برای همین ضرورت دارد در این جهت برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: بحث حجاب مساله روز است و باید کارشناسی شود تا نتیجه آن در جامعه پیاده شود.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز در دنیا بحث حجاب بسیار جدی است، گفت: مردم دنیا از بی حجابی خسته شده‌اند برای همین کسی که با حجاب وارد جامعه شود جاذبه دارد.

آیت‌الله نمازی والا بودن جایگاه زن در اسلام نسبت به جهان غرب را از پیام‌های مثبت رواج حجاب در کشورهای غربی عنوان کرد و بیان داشت: رواج حجاب در کشورهای غربی نشان از این است که مردم فهمیده‌اند اسلام، زن را انسان کامل می‌داند و حجاب عاملی برای حفظ جایگاه و کرامت اوست.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب و اختلاط زنان و مردان در جامعه گفت: بسیاری از مسائلی که برنامه‌های صدا و سیما تبلیغ می‌کند مناسب نیست. ما همیشه به مسؤولان صدا و سیما تذکر داده‌ایم که این مسائل را رعایت کنند چرا که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: رسالت روحانیت این است که امر به معروف و نهی از منکر و افکار عمومی را توجیه کند و به سمت حقیقت سوق دهد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات