۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۷۰۹
آیت الله طبرسی:

روزه خواری علنی دهن کجی به احکام الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، روزه خواری علنی را بی اعتنایی به دستوارات الهی دانست و تصریح کرد: نباید با روزه خواری حرمت این ماه مبارک را زیر سؤال برد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به ر پیش بودن ماه مبارک رمضان، از ماه پر فیض و برکت به عنوان ماه زدودن گناه ها و ترک معصیت یاد کرد وگفت: آحاد جامعه اسلامی باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند.

وی با بیان این که برکات و فضیلت های الهی درماه مبارک رمضان چند برابر می شود، افزود: باید تلاش کرد تا از این فیض الهی توشه ای برای دنیا وآخرت خود برداریم.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود، روزه خواری علنی را بی اعتنایی به دستوارات الهی دانست و تصریح کرد: نباید با روزه خواری حرمت این ماه مبارک را زیر سؤال برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، روزه خواری علنی را دهن کجی به احکام دین مبین اسلام دانست و با بیان این که این عمل غیر دینی بسیار ناپسند است، بیان داشت: افرادی که حتی برای روز گرفتن عذر شرعی نیز دارند نباید خدای ناکرده مرتکب این گناه شوند.

امام جمعه ساری، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و ماه میهمانی خداوند دانست و با تأکید براین که هیچ یک از ماه های سال به اندازه ماه مبارک رمضان با برکت نیست، ادامه داد: خوشبختانه ملت ایران اسلامی نیز در این ماه پرفیض با حضور در سطح مساجد وتکایا از معنویت این ماه بهره مند می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجودمان از گناهان به ما اعطا‌ شده است، گفت: از این رو وظیفه ما است تا از این لحظات گرانبها و از این شانس طلایی به منظور محو‌کردن اشتباهات، خطاها و گناهانی که از ما سر زده است استفاده کنیم.

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان کارنامه قبولی را به افراد و بندگان مخلص خویش اعطاء می کند و آنها را مرحله بندگی خویش می‌رساند، افزود: باید بتوانیم در هر سال روحیه رمضان سال قبل را با خود داشته باشیم و اسیر هوا و هوس نفس شیطان اماره نشویم.

آیت الله طبرسی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه قیام برای مبارزه با نفس و و سوسه های شیطانی و حرکت در طریق سیر و سلوک معنوی و خود سازی و همچنین مناسب‌ترین راه برای کشاندن انسان به سوی مبارزات مخلصانه و فعالیت های سیاسی اجتماعی برای خدا و در راه خدا است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر فراهم کردن مساجد برای حضورحداکثری مردم به ویژه نسل جوان در سطح مساجد، گفت: مساجد بهترین پایگاه برای بهره مندی از معنویت ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان این که هیأت امنا و روحانیان ائمه جماعات مساجد باید با ارتباط نزدیک تر با نسل جوان آنها را برای حضور در مساجد تشویق کنند، ادامه داد: باید برنامه های دینی وفرهنگی همزمان با ماه رمضان درمساجد استان تقویت شود.

آیت الله طبرسی در ادامه از پاسخگویی به سؤالات دینی و برگزاری جلسات تلاوت قرآن برای نخستین بار در مصلی امام خمینی(ره) ساری خبرداد و بیان داشت: این برنامه ها در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که واردات بی رویه مشکلات جبران ناپذیری را برای کشاورزان به وجود خواهد آورد، گفت: مسؤولان استان باید مراقب باشند از ورود محصولات کشاورزی خارجی به استان جلوگیری کنند./950/پ201/ص
ارسال نظرات