۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۷۶۰

گردهمایی روحانیان شهرستان اسکو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان و مبلغان شهرستان اسکو در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد.
حجت-الاسلام نظري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان شهرستان اسکو در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه‌ریزی دشمنان برای ضربه به اعتقادات مهدوی شیعیان حساب شده و بر اساس مقتضیات زمان است، نباید گوشه‌ای نشست و نظاره‌گر تحرکات ضددینی نظام سلطه بود.

وی با تاکید بر گسترش مطالعات فقهی‌ روحانیت در مسائل به روز جهت پاسخگویی به شبهات تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات و مقابله با جریان‌های التقاطی بدون پیش مطالعه و آمادگی ذهنی نه تنها کارساز نخواهد بود، چه بسا به دیگر باورهای دینی مردم نیز آسیب بزند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تشریح دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی در طول سال های گذشته با هجمه های مختلفی مواجه بوده که تنها یک مورد از پروژه جنگ نرم دشمنان برای براندازی هر یک از حکومت های سست بنیان منطقه کافی بود.

وی افزود: جریان انحرافی در زمان کنونی با بزرگنمایی اموری همچون عرفان های نوظهور در صدد ضربه به انقلاب اسلامی و باورهای عمیق دینی مردم است، در چنین شرایطی روحانیت رسالتی خطیر و حساس تر از گذشته بر عهده دارد.

حجت الاسلام نظری افزود: هم اکنون از طرفی جوامع و ملت ها برای تحقق صلح و آزادی و امنیت تلاش می کنند و از سوی دیگر استکبار برای جامه عمل پوشاندن به منافع خود با این رویکرد مبارزه می کند و در واقع هر فکر و فرهنگی را که بتواند آزادی و صلح واقعی را به ارمغان آورد با آن می جنگند.

نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد و اظهار تأسف از محتوای ضعیف کتب چاپ شده در حوزه مهدویت تصریح کرد: انتشار کتب ضعیف و عوامانه و نیز رواج اشعار سست برای مدح امام زمان(عج) باعث می شود که جامعه به سمت توسل به فرهنگ احساسی حرکت کند که این پدیده، هم مردم را از ترفندهای دشمنان برای سلطه آنان غافل می کند و هم به این حرکات ظاهری خود دلخوش کرده و از برکات منتظر واقعی بودن بی بهره می‌مانند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که ولایت‌مداری مقدمه دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت حجت(عج) است، تصریح کرد: اگر به دنبال جلب رضایت حضرت مهدی(عج) بوده و به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور آن امام بزرگوار هستیم، بایستی در میدان عمل، رهبری را تنها نگذاشت./935/پ202/ص
ارسال نظرات