۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۹۵۳
همزمان با آغاز ماه رمضان صورت گرفت؛

اعزام 125 مبلغ از حوزه علمیه اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل از اعزام 125 مبلغ از سوی معاونت تبلیغ این مرکز به سراسر این استان خبر داد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، همه روزه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجدمدرسه میرزا علی اکبر، جلسات اخلاقی با حضور طلاب این مرکز علوم اسلامی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این جلسات اخلاقی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و با حضور اساتید، طلاب، مبلغان و روحانیان مدارس علمیه استان همراه است.

حجت الاسلام نوروزی از اعزام 125 مبلغ از سوی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه های علمیه اردبیل به سراسر این استان خبر داد و گفت: این اعزام در آستانه ماه مبارک رمضان و با هدف بهره مندی اقشار مختلف مردم شهرها و روستاهای استان از حضور معنوی روحانیان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 80 مبلغ نیز جهت طرح های اوقات فراغت دانش آموزان استان اعزام داشته ایم، تصریح کرد: این تعداد اعزامی تنها از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه اردبیل بوده و نهادهای دیگری از جمله تبلیغات اسلامی و اوقاف نیز اعزام مبلغ در تابستان داشته اند.

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی شعبه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در اردبیل، اظهار داشت: این مرکز از طریق آزمون ورودی اقدام به پذیرش 17 طلبه در رشته تخصصی فلسفه کرده که در آینده نزدیک شاهد افزایش ظرفیت پذیرش و همچنین گسترش رشته‌های تخصصی خواهیم بود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که هم اکنون شش حوزه علمیه برادران در استان اردبیل فعال است، ادامه داد: بیش از 300 تفر علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه استان بودند که در آزمون سراسری حوزه های علمیه کشور شرکت کردند.

وی با بیان این‌که پذیرفته‌شدگان در مصاحبه علمی، در دوره اختبار و تثبیت شرکت می کنند، گفت: پس از پایان این دوره امتحانی کتبی از طلاب شرکت کننده به عمل خواهد آمد و طلابی که موفق به کسب نمرات عالی در آزمون این دوره شوند، به عنوان طلبه پایه اول پذیرفته می‌شوند./935/پ202/س
ارسال نظرات