۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۱۴۱
مدیرکل ارشاد مازندران:

نسل جوان‌ گروه هدف فرقه‌های نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل ارشاد مازندران نسل جوان را گروه هدف فرقه‌های نوظهور دانست و افزود: باید آگاهی جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به این فرقه های انحرافی بیشتر شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شب گذشته در مراسم تودیع و معارفه روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور با هشدار نسبت به رشد و گسترش فرقه های انحرافی و عرفان های نوظهور در سطح جامعه، نسل جوان جامعه را گروه هدف فرقه های نوظهور دانست و با بیان این که این بیگانه کردن نسل جوان با آموزه های دینی هدف اصلی فرقه های ضاله است، افزود: باید آگاهی جامعه به ویژه نسل جوان نسبت به این فرقه های انحرافی بیشتر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن تشریح فرقه های انحرافی خطر بزگ این فرقه ها را در ترویج افکار ضد دینی و مبارزه با اخلاق دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم در مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه ایستادگی کنیم و مانع جذب افکار بیگانه شویم باید به ترویج صحیح عقاید دینی بپردازیم و با شیوه های صحیح به جذب جوانان پرداخت.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود، شناخت صحیح از شریعت محمدی را تنها راه رسیدن به عرفان حقیقی دانست و با تأکید براین که عرفان اصیل اسلامی را می‌توان در اندیشه‌های متعالی ائمه معصومین(ع) جستجو کرد، گفت: امروز ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ دینی بهترین الگو برای شناخت مناسب و تأثیرگذار از عرفان حقیقی هستند.

وی با تأکید براین که در عرصه ترویج عرفان اصیل اسلامی نیازمند یک تلاش همه جانبه هستیم، افزود: کم کاری در زمینه ترویج عرفان اسلامی موجب میدان داری افراد سود جو منحرف می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی، نبود آگاهی مناسب نسبت به عرفان حقیقی و جهل نسبت به عرفان های کاذب و دروغین را مهم ترین عامل گرایش افراد به این افکار انحرافی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه فرقه‌های نوظهور امروز خطر بزرگی برای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی هستند.

وی با تأکید براین که همه ما باید مبلغ اسلام ناب در سطح جامعه باشیم، ادامه داد: امروز همه رویکردها و نگرش ها باید به سمت ولایت و رهبری باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سکوی قدرت اسلام ناب را ولایت و مرجعیت دانست و با بیان این که در جامعه اسلامی باید همه رویکرد ها به این مسأله خلاصه شود، ادامه داد: تنها با تکیه براین اصل می توانیم به تعالی و سعادت دست یابیم.

حجت الاسلام ابراهیمی بر احیای ارزش های دینی درسطح جامعه تأکید کرد و با بیان این که همه دستگاه های دینی و فرهنگی در این خصوص وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با تکیه بر ارزش های تعالی بخش اسلام می تواند اقتدار و عظمت خود در دنیا را حفظ کند.

وی در ادامه سخنان خود، مهارت آموزی دینی را یکی از وظایف ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد: وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ ناب اسلامی درجامعه بسیار حائز اهمیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات