۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۳۶۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

واحد تأمین محتوای تبلیغ در دفتر تبلیغات راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تأسیس واحد تأمین محتوای تبلیغ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام احمد واعظي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم رونمایی از محصولات معاونت فرهنگی و تبلیغی این مرکز حوزوی از تأسیس واحد تأمین محتوای تبلیغ در این مرکز حوزوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
وی افزود: واحد تأمین محتوای تبلیغ با توجه به نوع فعالیت‌های تبلیغی تخصصی و مخاطبان خاص اقدام به تولید محتوا کرده و با تأسیس آن افزون بر تأمین محتوا و پشتیبانی علمی از مبلغان، ساماندهی مناسبی از پژوهشگران و محققان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به وجود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام واعظی تأثیر مناسب امر تبلیغ را نیازمند نیازسنجی و مخاطب‌شناسی دانست و با اشاره به اعزام ده هزار مبلغ در ماه مبارک رمضان،گفت: اکنون فرصت مناسبی است که با یک نظرسنجی و تدوین فرم نظرسنجی دقیق اطلاع جامعی از وضع فرهنگ دینی و نیاز مخاطبان به دست آورد.
 
وی توجه به نوع سؤال، سطح آگاهی دینی، دغدغه‌ها و مشکلات گروه‌های مخاطب را ضروری دانست و با بیان این‌که بدون داشتن پشتوانه علمی و صحیح نسبت به مشکلات جامعه قضاوت می‌کنیم، خواستار تدوین و طراحی فرم نیاسنجی مخاطبان تبلیغ شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی فرم دقیق و مناسبی را طراحی کند و در اختیار مبلغان قرار دهد تا با جمع‌آوری دغدغه مخاطبان و پر کردن دقیق این فرم، قضاوت درباره مشکلات با واقعیت‌های جامعه منطبق شود.
 
حجت‌الاسلام واعظ در ادامه سرعت رشد فکری و مطالبات دینی مخاطبان با سرعت رشد مبلغان قابل مقایسه ندانست و تصریح کرد: عمده ورودی‌های علمی مبلغان در طول سال دروس رسمی حوزه است که معمولاً ربطی به تبلیغ و باورها و ارزش‌های آن ندارد.
 
وی با بیان این‌که دینداری و دین‌باوری با بالا بودن درجه حساسیت دینی گره خورده است، تصریح کرد: امروز برخی تولیدات صدا و سیما هم از درجه حساسیت دینی می‌کاهد و مخاطب را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد به آن سبب که مبلغان همسو و همگام با این تحولات، توانایی خود را افزایش نداده‌اند.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه نهادهای تبلیغی را جبران ضعف فکری و محتوایی مبلغ عنوان کرد و با بیان این‌که نشریات حوزوی باید منادی هنر دینی، نگاه‌های ارزشی و اسلامی‌سازی علوم انسانی باشد، حرکت نشریات حوزه ذیل سایر نشریات را مغایر با این هدف متعالی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در تولید محتوای تبلیغی به مخاطب توجهی نشده است، خواستار ارتباط مستمر مبلغان با مخاطبان فعال شد و بر استفاده از ظرفیت مخاطبان در امر تبلیغ با ارسال بسته‌های فرهنگی مناسب در طول سال برای این افراد تأکید کرد. /920/پ201/ع

ارسال نظرات