۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۳۹۵
از سوی صدا و سیمای مرکز مازندران؛

زندگی‌نامه آیات حسن‌زاده و جوادی آملی تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران از آغاز طرح تحقیقاتی و پژوهشی زندگی آیات حسن زاده و جوادی آملی از سوی این مرکز به منظور تولید اثری فاخر خبر داد.
آيات حسن زاده و جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بهرام حمیدی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران امروز در جمع خبرنگاران، تولید آثار فاخر و ارزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای این استان اعلام کرد و گفت: تاکنون در این بخش اقدامات مناسبی صورت گرفته که به زودی شاهد آثار آن خواهیم بود.

وی به فعالیت های بخش تحقیقاتی صدا و سیمای مرکز مازندران اشاره کرد و با بیان این که در این بخش تحقیقات زندگی بزرگان و فرزاندگان این استان اغاز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زندگی آیات حسن زاده و جوادی آملی در حال تحقیق و پژوهش قرار دارد.

حمیدی با بیان این که فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی این مرکز همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: این طرح در جهت تولید آثار فاخر و ارزشی از سوی صدا وسیمای مازندران دنبال می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به این که این استان مهد پرورش عالمان و بزرگان دینی برجسته ای است که آوازه آنها در جهان اسلام نیز پیچیده است، تصریح کرد: پرداختن به زندگی این بزرگان و شخصیت های کم نظیر دینی یکی از رسالت های متولیان دینی و فرهنگی است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به اقدامات پژوهشی این مرکز در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر بررسی دوران زندگی شهید حاج حسین بصیر از سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس که اهل شهرستان فریدونکنار است نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: شناساندن این چنین شخصیت های کم نظیر دیار مازندران به دیگر مردم کشور از اهداف پرداختن به گونه طرح و برنامه ها است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران در ادامه سخنان خود به برخی از مهم ترین برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برنامه «وقت نیاز»، عنوان برنامه ای است ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان که هر شب با هدف ارشادی تربیتی در وقت ملکوتی سحر در سی برنامه 90 دقیقه ای به صورت زنده از صدای شبکه تبرستان پخش می شود.

وی ادامه داد: دراین ویژه برنامه بخش هایی نظیر درس هایی از نهج البلاغه، تفسیر سوره حجرات (سوره آداب)، بحثی پیرامون تقوی و مقدسات در اسلام، تفسیر مناجات خمس الشر امام سجاد‌(ع)، بحثی پیرامون دعا، شب زنده داری، سحر خیزی، پخش مناجات و همخوانی های زیبای فارسی و محلی و در نهایت تبین و تشریح موضوع انتخابی سحر از سوی کارشناس حوزوی برنامه، در سحرهای ماه مبارک رمضان همنوا با مردم مومن روزه دار مازندران در حال برگزاری است.

حمیدی، «تناول غذای روحی در سفره خدا» را از دیگر ویژه برنامه های شبکه تبرستان در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: سفره خدا عنوان برنامه ترکیبی نمایشی است که ویژه ماه مبارک رمضان بوده و از صدای مرکز مازندران با هدف ارشادی تربیتی در لحظات ملکوتی افطار پخش می‌شود.

وی با اشاره به این که این برنامه نگاهی گذرا در حوزه اخلاق و نمونه‌های اخلاقی جامعه دارد، گفت: این برنامه با ایجاد یک فضای روحانی با حضور میهمانان ویژه در استودیو و انتخاب آنها از دل اقشار جامعه سعی در برقراری رابطه‌ای نزدیک با مردم مومن روزه‌دار دارد.

حمیدی افزود: گزارش‌های ویژه، ارتباط با تلفن و پیامک، بیان خاطرات شیرین کودکی در ماه مبارک رمضان از زبان مهمان برنامه و شناخت خصایص و رفتار حضرت علی(ع) از نهج البلاغه از آیتم‌های بعدی این برنامه است./950/پ202/س
ارسال نظرات