۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۶۳۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

سربلندی ملت ایران در سایه اطاعت پذیری از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، تبعیت از ولی فقیه را زمینه ساز رسیدن به سعادت واقعی دانست و تصریح کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی بیش از سه دهه اخیر همواره مدافع حقیقی مقام ولایت بوده و هستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، صبح امروز در جلسه درس تفسیرقرآن خود با اشاره به بخشی از آیه ششم سوره احزاب «النَّبِیُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِم» گفت: از آنجا که اسلام ربا، شراب و غیبت و مواردی از این دست را به طور مطلق و برای همیشه حرام اعلام کرده است، هیچ کس نمی تواند ادعا کند این احکام فقط مختص زمان پیامبر است، زیرا این موضوع با اولی به مؤمنین بودن پیامبر سازگاری ندارد.

وی، تسلیم بودن به فرامین کتاب الهی و سنت را مقتضای اولی به مؤمنین بودن پیامبرعظیم الشأن اسلام دانست و افزود: توجه به این مسأله بسیار حائز اهمیت است و جزء شروط مؤمن بودن است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که ملت ایران نیز در پیروزی انقلاب اسلامی همواره مطیع معمار کبیر انقلاب اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: اگر مردم مطابق فرمان امام راحل ساعاتی پیش از پیروزی انقلاب حکومت نظامی را نمی شکستند، بی تردید انقلاب اسلامی پیروز نمی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، عدم تبعیت جامعه از فرامین ولی فقیه در یک جامعه اسلامی را زمینه ساز نابودی و تباه جامعه دانست وتصریح کرد: اگر در یک جامعه مردم می خواهند به سعادت دست یابند باید از ولی جامعه اطاعت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، ولی فقیه را نماد نظام اسلامی دانست و با بیان این که در مواقعی که رهبرجامعه اسلامی در خطراست جان خود را نیز فدا کنیم، ادامه داد: نظام اسلامی وابسته به رهبری جامعه است و به همین دلیل حفظ نظام از اوجب واجبات است.

امام جمعه رشت، تبعیت از ولی فقیه را زمینه ساز رسیدن به سعادت واقعی دانست و تصریح کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی بیش از سه دهه اخیر همواره مدافع حقیقی مقام ولایت بوده و هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ولایت مطلق از سوی خداوند به سایر موجودات واگذار می شود، گفت: ولایت خداوند را دارای دو بعد تکوینی و تشریعی است و در ولایت تکوینی رشد و تکامل، رزق و سلامتی انسان در اختیار پروردگار است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که 124 هزار پیامبر از سوی خداوند متعال فرستاده شدند تا در زمان های مختلف احکام الهی را متناسب با همان دوره بیان کنند، گفت: این مسأله همان ولایت تشریعی است پیامبران الهی با بیان احکام الهی درپی تحقق آن بودند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ولایت پیامبر اکرم در روز عید غدیر خم به حضرت علی(ع) واگذار شد، خاطرنشان کرد: بعد از ائمه معصومین(ع) ولی فقیه وظیفه هدایت جامعه اسلامی را برعهده دارد.

امام جمعه رشت با بیان این که وظیفه ولی فقیه در دوران غیبت همانند وظیفه پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است، گفت: تبعیت از ولی فقیه زمان نیز بر همگان تکلیف است./950/پ202/س
ارسال نظرات